۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۲۸۰۷۷۱
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام‌المومنین:

ولایت‌مداری و پاکدامنی از ویژگی های حضرت معصومه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام‌المومنین(س) با بیان اینکه حضرت معصومه(س) در تمام طول عمر خود بسیار پاک‌دامن و ولایت‌مدار بودند و هیچ‌گاه دست از ولایت برنداشتند، گفت: پاکدامنی و ولایت‌مداری از شاخصه‌های برتر حضرت معصومه(س) بود.
ولایت‌مداری و پاکدامنی از ویژگی های حضرت معصومه است

ربابه سادات جذبی مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام‌المومنین(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت با اشاره به نقش موثر پدر و مادر در تربیت دختران با الگوگیری از حضرت معصومه(س)، گفت: در شکل‌گیری رفتار فرزند پدر و مادر نقش مهمی دارند و نقش مادر به مراتب بالاتر است.

 

وی افزود: تاثیر گذاری پدر و مادر در فضایل و کمالات حضرت معصومه(س) قابل مشاهده است و با بررسی نقش مادر مشاهده می‌شود نقش عجیبی بر تربیت حضرت معصومه(س) داشته است.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام‌المومنین(س) با اشاره به ویژگی های مادر حضرت معصومه(س)، تصریح کرد: روزی مادر گرامی حضرت معصومه(س) برای فرزند خود طلب دایه می‌کند و این موضوع سبب سوال دیگر زنان شده و سوال می‌کنند آیا توانایی شیردهی را ندارید؟ ایشان در جواب پاسخ می‌دهند نه، بلکه از زمانی که این کودک به دنیا آمده عبادت و ذکر من کم شده است.

 

جذبی در ادامه گفت: این نشان‌دهنده آن است که مادر حضرت معصومه(س) وقتی کودک خود را در آغوش می‌گرفت در حال تسبیح و ذکر خداوند بوده است.

 

وی بیان داشت: تاثیر پدر بزرگوار و شخصیت خاص مادر حضرت معصومه(س) سبب شد ایشان در بین فرزندان جایگاه بسیار برجسته‌ای داشته باشند و امروز اگر پدر و مادر‌ها بخواهند از حضرت معصومه(س) الگو بگیرند باید در ابتدا پدر و مادر ایشان را الگوی خود قرار دهند.

 

مدیر مدرسه علمیه ام‌المومنین(س) عنوان کرد: حضرت معصومه(س) در تمام طول عمر خود بسیار پاک‌دامن و ولایت‌مدار بودند ایشان هیچ‌گاه دست از ولایت برنداشتند و دو نکته مهم پاکدامنی و ولایت‌مداری از شاخصه‌های برتر حضرت معصومه(س) است.

 

جذبی در ادامه ابراز داشت: امام موسی کاظم(ع) بیشتر عمر خود را در زندان خلفای جور سپری کرد و شخصیت حضرت معصومه(س) نشان می‌دهد که یک دختر می‌تواند از جهت علمی، ایمان و تقوا در صدر قرار بگیرد همانطور که حضرت معصومه(س) در زمان خود هم عالمه، محدثه، عارفه و عفیف بودند.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) از نظر علمی و فقهی بسیار بالا بودند، گفت: روزی تعدادی از افراد به خانه امام موسی کاظم(ع) مراجعه کردند تا از ایشان سوال فقهی بپرسند سوالی که برای کسی بجز معصوم(ع) قابل حل نبود اما در آن لحظه امام معصوم در خانه حضور نداشتند و حضرت معصومه(ع) می‌فرمایند سوال خود را از من بپرسید و ایشان جواب سوال آنان را می‌دهد و زمانی که این خبر به گوش امام کاظم(ع) می‌رسد مانند پیامبر(ص) که به حضرت زهرا(س) فرمودند «فداک ابوک» پدرت به فدایت ایشان نیز سه بار این جمله را برای حضرت معصومه(س) به کار بردند.

 

مدیر مدرسه علمیه ام‌المومنین(س) در پایان خاطرنشان کرد: امروز طلاب گرامی می‌توانند از حضرت معصومه(س) در زندگی و کسب علوم دینی الگو گرفته و با پرهیزکاری و تقوا درجات عظیم معنوی را کسب کنند./807/ت302/ب4

ارسال نظرات