۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۸۰۹۲۸

گردهمایی دانشجویان زائر در کربلای معلی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی دانشجویان ایرانی با حضور نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق، رییس ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان و تعدادی از اساتید و دانشجویان در بعثه‌ مقام معظم رهبری در کربلای معلی برگزار شد.
گردهمايي دانشجويان در کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج در کربلای معلی ، در این گردهمایی که با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق ، رئیس ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان و تعدادی از اساتید و دانشجویان در بعثه مقام معظم رهبری در کربلا معلی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی به شور و شعور در زیارت و شناخت جایگاه زیارت به ویژه زیارت امام حسین (ع) و خود را در محضر امام معصوم (ع) دیدن تاکید کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در عراق با بیان تفاوت بین زیارت نامه خواندن و زیارت کردن اظهار داشت : مهمترین نقش اتصال و ارتباط با امام معصوم (ع) است که در یک کلمه لبیک گفتن به امام است.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان عمده زیارت انشاء سلام است که باید در زمان حال زیارت صورت می پذیرد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در مورد لبیک گفتن به امام ، سه عنصر معرفت ، محبت و اطاعت اشاره کرد و افزود : اگر معرفت درست حاصل شود عشق و محبت نیز به دنبال آن خواهد آمد و اگر زائر عاشق شد و از امام اطاعت نمود فلسفه حقیقی واقعی زیارت صورت پذیرفته است .

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با اشاره به نقش فرهیختگان و دانشگاهیان در فرهنگ سازی در کشور خاطر نشان ساخت : زیارت فرهیختگان اثر مثبتی را در فرهنگ سازی جامعه در راستای اسلام ناب و اندیشه های حسینی دارد.

وی به زمینه سازی بیشتر برای حضور فرهیختگان در عتبات عالیات تاکید نمود و افزود : این یک سرمایه گذاری است که می تواند فرهنگ جامعه را متحول و جوانان ما را بیمه کند.

در این گردهمایی یکی از دانشجویان دختر ، شعری در وصف مقام حضرت فاطمه معصومه (س) قرائت کرد و یکی دیگر از دانشجویان خاطراتی را در خصوص زیارت زائران امام حسین (ع) بازگو کرد و یکی از اساتید دانشگاه نیز پس از برنامه روایت گری حماسه عاشورا به مداحی و مدیحه سرایی پرداخت./1325/د102/ی

ارسال نظرات