۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۸۰۹۴۵
با معرفی پژوهشگران برتر؛

همایش بین‌المللی امام رضا در قم به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ همایش علمی پژوهشی و بین المللی امام رضا(ع) اسوه حیات طیبه با حضور جمعی از مسؤولان و پژوهشگران در سالن همایش مؤسسه عالی بنت الهدی قم برگزار و از پژوهشگران برتر تقدیر شد.
همايش امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش علمی پژوهشی و بین المللی امام رضا(ع) اسوه حیات طیبه پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسؤولان و پژوهشگران در سالن همایش مؤسسه عالی بنت الهدی برگزار شد.


بر اساس این گزارش، در ابتدای این همایش حجت الاسلام محمد مهدی صفورایی مدیر مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی به ایراد سخن پرداخت و هدف از برگزاری این همایش را شناسایی و بستر سازی برای فعالیت بیشتر بانوان پژوهشگر عنوان کرد.


وی با بیان این که قبل از همایش اصلی سه همایش در سه حریم برگزار می شود، ابراز داشت: این همایش‌ها با عنوان همدلی و همزبانی در سیره رضوی 28 مردادماه در مشهد، بانوان فرهنگ ساز سیره رضوی 29 مردادماه در شیراز و امام
رضا(ع) اسوه حیات طیبه امروز در قم برگزار می شود.


حجت الاسلام صفورایی به نهادهایی که در برگزاری این همایش همکاری کردند اشاره و عنوان کرد: بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آستان قدس رضوی، استان مقدس حضرت معصومه(س)، جامعة المصطفی، مرکز مدیریت خواهران و استانداری قم در برگزاری این همایش همکاری کردند.


وی با بیان این که 195 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده است، گفت: از این تعداد109 اثر از افرادی است که دارای تحصیلات ارشد و دکترا هستند، همچنین 86 نفر در مقطع کارشناسی ارسال آثار داشتند.


در ادامه اعظم مطهری یکی از پژوهشگران مروج فرهنگ رضوی مقاله خود را با عنوان مناظرات کلامی امام رضا(ع) ارائه کرد، وی در این مقاله به موضوعاتی همچونچگونگی مناظره امام، آثار و برکات مناظره ایشان و ویژگی ها مناظره اشاره داشت.


سپس سید جواد جعفری مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با بیان این که بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ دولت شروع به کار کرد، ابراز داشت: قرار شده که جشنواره امام رضا(ع) به صورت سالانه در داخل و خارج از کشور برگزار شود که یکی از نهادهای استوار این جشنواره جامعة المصطفی است.


وی عنوان کرد: در دوره سیزدهم برگزاری جشنواره امام رضا(ع) جامعة المصطفی در 5 محور با این بنیاد همکاری می کند؛ بانوان مروج فرهنگ رضوی یکم شهریور در تهران برگزار می شود اما قبل از آن سه نشست مقدماتی در مشهد، قم و شیراز برگزار خواهد شد.


جعفری با بیان این که تشکیل مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی از برنامه های در حال پیگیری این بنیاد است، گفت: امسال این مجمع در سطح آسیا و اقیانوسیه و در سال های آتی در سطزح آمریکا و اروپا شکل خواهد گرفت تا بتوانیم یه شبکه جهانی برای ترویج فرهنگ رضوی داشته باشیم.


در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعة المصطفی حل مشکلات عالم را بازگشت به سنت پاک اهل بیت(ع) عنوان و خاطرنشان کرد: افراط ها و تفریط ها با بازگشت به این سنت پاک از بین می رود و سبب همبستگی امت اسلام می شود.


وی اضافه کرد: ما از این که امت اسلام به اسلام برگردند استقبال می کنیم، ایران و انقلاب اسلامی پرچمدار بازگشت به اسلام و اندیشه اسلامی و پرچمدار احیای تمدن ناب و نوین اسلامی بوده و هست؛ همه مسلمانان و مذاهب اسلامی باید به سنت پاک رسول خدا برگردند.


امام جمعه قم با بیان این که هرگز به دنبال تحمیل مذهبی بر دیگر مذاهب نیستیم، گفت: ما عرضه آزاد اندیشه ناب را دنبال می کنیم اما این بازگشت نباید به یک اندیشه انحرافی اسلامی و خلافت ناصحیح تبدیل شود، از دل این گونه انحرافات داعش پدید می آید.


وی افزود: ما بازگشت به اسلام را با اندیشه ناب اسلامی می خواهیم تا از آن تمدن و وحدت اسلامی بیرون بیاید، از اندیشه ناب اسلامی باید حکومت و نظام اسلامی بیرون بیاید که برای آرا و نظرات مردم ارزش قائل است؛ پرخاشگری و تفکیر در اسلام ناب جایی ندارد.


در پایان از خانم ها اعظم مطهری، گلنار عظیمی، شهناز کتابی، هلا کریسی از میانمار، علوی از افغانستان به عنوان افراد برگزیده و از خانم ها زهرا شیوند، گلی حجت فر و زهرا بختیاری به عنوان شایسته تقدیر تجلیل به عمل آمد./1323/پ202/ی

ارسال نظرات