۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۸۰۹۶۱
امام جمعه اهر:

عظمت حوزه علمیه قم به برکت بارگاه فاطمی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی‌زاده، گفت: وجود مبارک حضرت فاطمه معصومه(س) عامل اصلی عظمت و برکت حوزه علمیه قم در طول تاریخ بوده است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: وجود بارگاه مطهر آن حضرت همواره مایه برکت برای کل کشور بوده است.


وی با اشاره به جایگاه علمی حضرت معصومه(س)، افزود: حضرت معصومه(س) جزء راویان حدیث است، به طوری که روایات بسیاری از ایشان نقل شده است، در سند برخی از روایات نام حضرت معصومه(س) وارد شده است.


امام جمعه اهر، در ادامه با اشاره به مقامات معنوی ایشان، ابراز داشت: فضایل بسیاری برای زیارت ایشان وارد شده، در روایتی از امام جواد(ع) آمده که هر کس حضرت معصومه (س) را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می شود این نشان دهنده جایگاه و مقام والای حضرت معصومه(س) است، وجود ایشان در قم  مایه برکت و رشد علمی این شهر است.


وی در ادامه  وقایع انقلاب اسلامی را بیان کرد و گفت: قم خیزشگاه انقلاب اسلامی ایران بود و درحقیقت ما انقلاب را مدیون حضرت معصومه(س) هستیم، حضرت امام خمینی(ره) و سایر مراجع عظام در آنجا پرورش یافته اند و اثرات این انقلاب تا قلب اروپا نیز رسیده که تمام اینها از برکات حضرت معصومه(س) است.


حجت‌الاسلام حاجی زاده گفت: مردم ما نسبت به این دردانه معصومه و سایر اولیاء الله و امامان محبت و ارادت قلبی ویژه ای دارند، از این رو باید در عمل نیز از این بزرگواران تأسی کنیم، به ویژه دختران جامعه که روز ولادت این حضرت به نام روز دختر نام‌گذاری شده است.


وی افزود: دختران باید در تأسی از علم و عبادت کریمه اهل بیت(ع) و به ویژه عفاف و حجاب ایشان جدیت و دقت عمل داشته باشند، روشن است دشمنان اسلام چگونه تلاش می کنند تا بانوان ما از هویت اصلی دینی شان جدا کنند، امید است که با اتخاذ رویکرد دینی و پیروی از فضائل آن بانوی مکرم اسلام، رضایت الهی را کسب کنیم./935/ت302/ب4

ارسال نظرات