۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۲۸۱۰۵۰
استاد مدرسه علمیه اسلام شناسی مشهد:

ایمان و اخلاص شرط پذیرش عمل صالح است

خبرگزاری رسا ـ استاد فلسفه و کلام مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد گفت: عمل صالح، یقین انسان را افزایش می دهد، آن عمل صالحی که همراه با ایمان و اخلاص باشد.
ايمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم عطار رئوف، استاد فسلفه مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد، امروز در سلسله نشست های حلقه های معرفت که در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: دیدن شگفتی های عالم طبیعت، یقین انسان را افزایش می دهد و دریچه معرفت را به روی انسان می گشاید.

 

وی با اشاره به این که انجام عمل صالح، یقین انسان را افزایش می دهد، ابراز کرد: در انجام عمل صالح باید هم حسن فعلی و هم حسن فاعلی رعایت شود؛ از این رو عمل صالح باید از وجود مؤمن برخواسته و خالصانه باشد.

 

این استاد فلسفه و کلام حوزه علمیه خواهران مشهد گفت: نماز مستحبی را در هر حالتی می توان خواند، حتی در حال راه رفتن نیز می توان خواند، نماز اول را بخوانید که آثار عجیبی بر آن وارد شده است که تثبیت شدن ایمان از جمله آثار آن است.

 

عطار رئوف در پاسخ به این پرسش که برای باطل شدن سحر چه دعاهایی بخوانیم، اظهار کرد: برای باطل شدن سحر صدقه بدهید و آیه الکرسی، معوذتین و سوره جن را بخوانید.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به آیه حجاب گفت: خداوند متعال در قرآن می فرماید: «وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیُوبِهِنَّ». همان گونه که افراد در برخورد با مسائل به کارشناس مراجعه می کنند، باید در مسائل دینی نیز به کارشناس مراجعه کنند و برای دانستن حد حجاب نیز باید به کارشناس دینی مراجعه کرد. 

 

عطار رئوف با خاطر نشان کردن این که هر اندازه زن محفوظ تر باشد، ارزش او بیشتر است، ابراز کرد: بخشی از مسأله حجاب در قرآن و بخشی دیگر آن در سیره ائمه معصومین(ع) آمده است. حضرت زهرا(س) نیز به عنوان انسان کاملی که عامل به قرآن بودند، در تاریخ نقل شده است که با چادر بیرون می آمدند.

 

وی به جایگاه استخاره در امر ازدواج اشاره کرد و گفت: استخاره طلب خیر کردن است. در امر ازدواج ابتدا عقل و مشورت را به کار بگیریم و اگر بعد از آن راه به جایی نبردید، استخاره بگیرید./1309/پ202/ح

ارسال نظرات