۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۲۸۱۰۶۳
با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان؛

هفتمین جشنواره ملی فرهنگی آه و آهو در کاشان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ هفتمین جشنواره ملی فرهنگی آه و آهو در کاشان یکشنبه شب با ورود پرچم گنبد امام رضا(ع) از سوی خادمان حضرت به محل جشنواره و اجرای زنده نقاره زنی با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان آغاز شد.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان یکشنبه شب در مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره ملی فرهنگی ‹‹آه و آهو›› در کاشان، با تقدیر از دست اندرکاران جشنواره، این برنامه را پرمحتوا و ارزشی خواند و گفت: محتوای برنامه برای 11 شب در دهه کرامت، برنامه ای بسیار مفید، روشنگر و هدایت کننده در مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی، حقوقی و خانوادگی است.

 

وی با یاد آوری دو نکته مهم و اساسی از دست زدن و سوت زدن در چنین برنامه هایی انتقاد کرد و افزود: در برنامه ها و اجتماعات گذشته نیز به دفعات گفته شد در اسلام و در مجموعه نظام فرهنگی اسلام، چیزی به نام دست زدن و سوت زدن نداریم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در هیچ جای تاریخ اسلام از صدر اسلام از زمان پیامبر اکرم، امیرمومنان، امام حسن و امام حسین تا به امروز و در کل فرهنگ توحیدی، هیچ نشانه، علامت، آدرس و رد پایی که تشویق به دست زدن و سوت زدن کرده باشد، نداریم.

 

به گفته وی، دست زدن و سوت زدن فرهنگ غربی است چون غربی ها دست خالی هستند کف و سوت می زنند و این این اقدام یک کار بیهوده در فرهنگ غرب است.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: اگر در آیات قرآن و روایات تأمل داشته باشید خداوند در یک جا آن هم در حج به این موضوع اشاره کرده است که مناسک حج عصر جاهلیت قبل از اسلام همراه با سوت و کف بوده است.

 

ریشه سوت و کف زدن به عصر جاهلیت برمی گردد

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: آیه قرآن می گوید در عصر جاهلیت زمانی که برای مناسک حج می آمدند نماز آنها سوت و کف بوده است، بنابراین ریشه کف و سوت زدن به عصر جاهلیت برمی گردد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: برای هرکاری که انجام می دهیم باید یک سند از قرآن و آیات و روایات و سیره اهل بیت(ع) داشته باشیم.

 

به گفته وی، کارهای نورانی که مربوط به نور اهل بیت(ع) است نباید به مسائل حاشیه ای از جمله استفاده از ابزار موسیقی مطرب، حتی موسیقی‌ که غنا نیست مخلوط شود که این کار در شأن چنین جلساتی نیست.

 

زن در نگاه توحیدی دارای جایگاه و منزلت است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه برگزاری چنین مراسم هایی را دارای پیام هایی دانست و گفت: شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) برای بشریت دارای این پیام است که زن در نگاه توحیدی دارای جایگاه و منزلت است.

 

آیت الله نمازی یاد آور شد: دشمنان اسلام در تهاجم فرهنگی خود علیه اسلام مدعی هستند، حقوق و جایگاه زن در نظام اسلامی نادیده گرفته شده است و این در حالی است که اسلام بر خلاف دیگر ادیان بالاترین جایگاه را برای زن در نظر گرفته است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که، اگر مرد دارای عظمت و شخصیت و جایگاهی است، این جایگاه به برکت دامان و تربیت مادر است افزود: امروز که میهن اسلامی ایران سرشار از عطر و نور شهدای غواص است، این شهدا به برکت تربیت مادرانی است که  آنها را مجاهد و مقاوم و نفوذ ناپذیر تربیت کردند و به تعبیر امام خمینی(ره) مرد از دامان زن به معراج می رود.

 

 

زن از نگاه اسلام می تواند دارای مقام شفاعت باشد

آیت الله نمازی از حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان یکی از الگوهای بانوان در اسلام نام برد و گفت: حضرت فاطمه معصومه شخصیتی است که علمای بزرگ زیادی در جوار حضرت آرامیده اند که این بیانگر مقام بالای زن در اسلام و جامعه است.

 

وی افزود: در اهمیت زن در اسلام همین بس که امام رضا(ع) می فرماید هرکس خواهرم حضرت فاطمه معصومه(س) در قم را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان بیان کرد: زن از نگاه اسلام می تواند دارای مقام شفاعت باشد، اما دشمنان اسلام مغرضانه مدعی هستند اسلام حقوق زن را نادیده گرفته است.

 

جوانی که اهل نماز جماعت و جمعه باشد گناه نمی‌کند

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که در دنیا یک نور و یک ظلمت  است که با طلوع و غروب خورشید نیم کره زمین روشن و نیم کره دیگر زمین را ظلمت فرا می گیرد گفت: این نور و ظلمت ظاهری است که خدا آفریده است اما در مقابل این نور و ظلمت ظاهری، یک نور و ظلمت باطنی نیز آفریده است که آن زیارت اهل بیت است که خداوند اهل بیت(ع) را از نور آفرید.

 

وی افزود: در مقابل نور مادی خورشید یک نور معنوی نیز وجود دارد که این نور، اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) است، بنابراین اسلام، توحید، نبوت، معاد و امامت و ولایت و نماز همه نور است و نماز سرمایه ای است که جوانان را حفظ می کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: اگر می خواهیم جوانان آلوده نشوند راه آن ترویج معارف دین است چرا که جوانی که اهل نماز جماعت و جمعه باشد گناه نمی‌کند.

 

دروغ، غیبت، فساد و فحشا ظلمت است

آیت الله نمازی همچنین انکار امامت و ولایت را ظلمت خواند و افزود: دروغ، غیبت، فساد و فحشا ظلمت است و علت این که شیعیان ملتزم به ائمه اطهار می شوند برای این است که آنها نور هستند و حضور نورانی امام رضا(ع) در ایران افتخاری برای برای ملت ایران است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار امیدواری کرد همانطوری که جشنواره ملی فرهنگی ‹‹آه و آهو›› دارای محتوای خوبی است، باید مراقب باشد برنامه هایی که اجر می شود برگرفته اسلام باشد و چیزی اضافه از بیرون به آن اضافه نشود و کار صالح با عمل ناصالح مخلوط نشود./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات