۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۲۸۱۲۹۳
استاد حوزه و دانشگاه:

معارف دینی بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که رویکرد ایادی استکبای در راستای مقابله با اسلام ناب محمدی است، گفت: دشمنان می خواهند اهداف و خواسته های خود را عملی کنند که دست به هر اقدامی می زنند که امروز آن چه مشاهده می شود رشد روزافزود دین مبین اسلام در عرصه جهانی است.
عالمان دين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدرضا مداحی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در مراسم بزرگداشت و ترحیم حجت الاسلام محمد فتحی رییس فقید جامعه روحانیت آمل که در مسجد امام جواد(ع) این شهرستان برگزار شد با بیان این که این روحانی گرانقدر مروج حقیقی دین مبین اسلام بود که نقشی ارزشمند در معرفت و معنویت افزایی جامعه داشته است، گفت: تواضع، اخلاق و اخلاص به آموزه های قرآنی و اهل بیت معصومین(ع) در حجت الاسلام فتحی کم نظیر بوده است.


وی با اشاره به این که علما و روحانیت همواره در دین مبین اسلام نقشی ارزنده و گرانقدر دارند، تصریح کرد: روحانیت آگاه در مسیر ترویج تعالیم دینی و اسلام ناب محمدی گام برداشته است که به عنوان چراغ هدایت در مسیر اعتلای اندیشه های الهی جاودانه می مانند.


حجت الاسلام مداحی با تاکید بر این که جهان تشیع ظرفیت های ارزشمندی چون اهل بیت معصومین(ع) دارد، خاطرنشان کرد: علما و بزرگان بسیاری در مذهب تشیع وجود داشته و دارند که تلاش می کنند تا اندیشه های ناب دینی را ترویج دهند.


استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: دشمنان از علما و روحانیان هراسان هستند و از ظرفیت های ارزشمند آن آگاهی دارند که می خواهند با اقدامات خود زمینه مقابله با ترویج فرهنگ تشیع را فراهم کنند.


وی با بیان این که رویکرد ایادی استکبای در راستای مقابله با اسلام ناب محمدی است، گفت: دشمنان می خواهند اهداف و خواسته های خود را عملی کنند که دست به هر اقدامی می زنند که امروز آن چه مشاهده می شود رشد روزافزود دین مبین اسلام در عرصه جهانی است.


حجت الاسلام مداحی تصریح کرد: مقابله با انحرافات و فتنه ها نیازمند بهره گیری از سیره اهل بیت معصومین(ع) است که باید تلاش کنیم تا در مسیر تمسک به سیره نورانی ائمه اطهار(ع) قدم برداریم و برنامه های زندگی خود را برای تحقق سبک زندگی اسلامی آماده کنیم.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که آمل همواره پیشرو و پیشگاه است که نخستین حکومت علویان در این شهرستان ایجاد شده است، بیان داشت: امروز نیز علمای گرانقدری چون حضرت آیات حسن زاده و جوادی در آمل وجود دارند که آثار و اندیشه های متعالی آنان تعالی بخش زندگی جامعه بشری است.


وی با تاکید بر این که روحانیت امروز به عنوان پیشگامان ترویج اسلام ناب محمدی و مقابله با شبهات دینی هستند، تصریح کرد: روحانیت باید تلاش کند تا از ظرفیت های تبلیغی در راستای آشنایی بیش از پیش آحاد مردم و نسل جوان جامعه با دین مبین اسلام حرکت کنند.


حجت الاسلام مداحی با بیان این که اهتمام ما باید در راستای بهره گیری از معارف قرآنی و تعالیم والای دینی در زندگی باشد، گفت: ظرفیت های گرانقدری در اختیار ما قرار دارد که می توانیم با استفاده از آن در مسیر فلاح و رستگاری قدم برداریم.


گفتنی است؛ این مراسم به همت دفتر امام جمعه آمل، جامعه روحانیت و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آمل با حضور پرشور و گسترده روحانیت و مردم برگزار شده است./1314/پ203/ب1

ارسال نظرات