۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۸۱۳۶۵
معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گلستان:

بهره‌گیری از معارف ناب دینی جامعه را در برابر انحراف ها مصون می‌کند

خبرگزاری رسا ـ معاون ادارات و سازمان‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گلستان بهره گیری از کلام الهی را بهترین راه سعادت و کمال دانست و گفت: معارف ناب دینی جامعه را در برابر انحراف ها مصون می دارد.
امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت اسلام موسی فتوحی، معاون ادارات و سازمان های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گلستان امروز در همایش بزرگ فرهنگی آموزشی معروفات و منکرات در محیط اداری، بهره گیری از کلام الهی را بهترین راه سعادت و کمال دانست و گفت: معارف ناب دینی جامعه را در برابر انحراف ها مصون می دارد.

 

وی مهم ترین عامل مشکلات امروز جوامع اسلامی را دوری از معارف ناب الهی دانست و خاطرنشان کرد: امروز کسانی که مدعی بهره گیری از کلام الهی هستند متأسفانه هیچ یک از این معارف ارزشمند الهی را درک نکرده اند.

 

معاون ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر گلستان با بیان این که بهره گیری از کلام الهی باید در همه شئون فردی و اجتماعی زندگی به خوبی نهادینه شود، تصریح کرد: نباید در جامعه اسلامی شاهد فاصله گرفتن جامعه از معارف دینی باشیم.

 

حجت الاسلام فتوحی با بیان این که امروز گروه های تکفیری نظیر داعش که خود را مدافع اسلام و قرآن معرفی می‌کنند در گمراهی کامل به سر می برند، بیان داشت: این گروه های تروریستی و جنایت کار هیچ شناختی نسبت به اسلام و معارف قرآنی ندارند.

 

وی در ادامه سخنان خود به ضرورت فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در کلام الهی اشاره کرد و گفت: بدون این فریضه دینی در جامعه به حتم شاهد مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی خواهیم بود.

 

حجت فتوحی نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را بهترین راه مقابله مشکلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه دانست و تأکید کرد: در اجرای این فریضه دینی نباید تسامح به خرج کرد بلکه باید با جدیت در جامعه نهادینه شود.

 

وی با اشاره به این که امروز نظام سلطه همه توان خود را در جهت فرهنگ غربی در جامعه دینی به کار گرفته است، بیان داشت: باید بهره گیری از فرهنگ ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر در برابر هجمه های فرهنگی ایستادگی کنیم.

 

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گلستان با بیان این‌که ساختن یک جامع بی‌تفاوت یک درد است، تصریح کرد: در نظام ولایی کار نمی‌کنیم که زندگی کنیم بلکه زندگی می‌کنیم تا کار انجام شود و این فرهنگ باید قالب شود و در این صورت کار مقدس می‌شود.

 

حجت‌الاسلام فتوحی با بیان این که اسلام صاحب برنامه در همه شئون است، اظهار داشت: بخشی از برنامه شامل اصول است که آن را به‌ عنوان اصول دین می شناسیم و وحدانیت خدای متعال را اصل می‌دانیم و نبوت پیامبران را ریشه می‌دانیم که پذیرش آنان با تفکر، تعقل باید به دست آید.

 

وی رعایت عدالت اجتماعی، نظم و انضباط را یک شاخصه برشمرد و اظهار داشت: برای برخوردار بودن از موفقیت در محیط کار کارکنان دستگاه باید نظم و انضباط را مورد توجه قرار دهند./950/پ202/ح

ارسال نظرات