۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۸۱۴۴۷
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

باید راه نفوذ آمریکایی ها را ببندیم

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش بصیرت و نفرت تاریخی ملت ایران از آمریکا و همچنین توان بازدارندگی ما در برابر این کشور چه نظامی و چه غیر نظامی و علمی و سیاست اقتصاد مقاومتی موجب می­شود تا آمریکا نتواند نفوذ کند.
علاء الدين بروجردي در ارتباط تلفني با گفتگوي ويژه خبري

به گزارش خبرگزاری رسا، علاء­الدین بروجردی در ارتباط تلفنی با گفت و گوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما  با اشاره به بیانات  مقام معظم رهبری تاکید کرد: باید  راه نفوذ آمریکایی­ها  را ببندیم .

 

وی افزود: آمریکایی­ها در مذاکرات هسته­ای بسیار اصرار داشتند وارد عرصه­های گسترده­تر از مسایل هسته­ای شوند و بحران­های منطقه­ای را  هم در مذاکرات وارد کنند، اما با توجه به اختلاف نظرهای 180 درجه­ای ایران با آمریکایی­ها در مسایل منطقه از جمله سوریه و فلسطین، ایران به این مسایل ورود نکرد .

 

بروجردی افزود: آمریکایی­ها برای بعد از توافق برنامه دارند .

 

سفیر اسبق ایران در سازمان ملل متحد هم با حضور در این برنامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: این سخنان یکی از مهمترین سخنان ایشان در سال جاری بود و ایشان با توجه به تحولات مهم در عرصه بین­الملل با این سخنان راهبردی مهم، نظرات جمهوری اسلامی ایران راتبیین فرمودند .

 

خرازی افزود: آمریکایی­ها برای تنظیم مناسبات خود با کشورها سعی می­کنند ابتدا نمادهای خود را به آن کشورها صادر کنند، از جمله برخی صنایع مصرفی و اقتصادی وابسته به ایالات متحده که بیشتر نمادی اجتماعی دارد.

 

وی اظهار داشت: آنها با این کار می­خواهند نشان بدهند که پرچم ایالات متحده در آن کشور برافراشته شده است .

 

خرازی افزود: آنها سعی می­کنند کارشناسان خود را به آن کشورها بفرستند و از عمیق­ترین لایه­های اجتماعی کشور هدف خود نفوذ و منافع ملی خود را تأمین کنند.

 

وی تصریح کرد: آمریکایی­ها می­خواهند به طور هدفمند در جهت مهار و کنترل  جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند .

 

در ادامه مشاور امور بین الملل  رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به  اینکه عمیق ترین بُعد انسان فرهنگی است، گفت: فرق ما و کل جامعه غربی هم از اینجا آغاز می­شود، زیرا غربی­ها همه چیز را مادی می­بینند و هر جنایتی را در این راستا انجام می­دهند .

 

حسین شیخ الاسلام  افزود : آنها ایران را به تروریسم  متهم می کنند اما رسماً از تروریسم  اسرائیل  و کودک کُشی آنان دفاع می کنند .

 

وی ادامه داد : ما می خواهیم  مستقل باشیم  اما آنها می خوهند ما وابسته باشیم  و دعوای اصلی  بر سر همین  موضوع و این دعوا  جدی است .

 

در ادامه سفیر اسبق ایران در سازمان ملل متحد گفت : آمریکا مظهر  و پایگاه اصلی  لیبرالیسم  است  و نظام فکری  آنها مبتنی بر آن  است .

 

خرازی افزود : آنها نمی خواهند فناوری را به ایران  بیاورند  بلکه می خواهند اقتصاد  وابسته مصرفی  را با پرچم خود در کشورمان  احیاء کنند .

 

در ادامه شیخ الاسلام گفت: دموکرات­ها و جمهوری خواهان آمریکا در این نکته مشترک هستند که خواهان جهان یکپارچه فرهنگی هستند .

 

در ادامه بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به  این پرسش که مهمترین راهکار مقابله با نفوذ آمریکا پس از توافق احتمالی در ایران چیست؟ گفت: آرمان گرایی ملت­ها  در ابعاد آرمان­های انقلاب اسلامی و دیدگاه­های امام راحل و مقام معظم رهبری و جلوگیری از استحاله انقلاب می­تواند در مقابل همه هجمه­های آمریکا چه در بعد اقتصادی، سیاسی و چه فرهنگی تأثیرگذار باشد .

 

مشاور امور بین­الملل رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: آنها در پی تجزیه منطقه به کشورهای کوچکتر هستند، زیرا کشورهای کوچک­تر ضعیف­تر هستند .

 

شیخ الاسلام افزود: آنها می­خواهند با ایجاد اختلاف سیاسی در پوشش اختلاف مذهبی و با پشتیبانی از فرقه گرایی اختلاف افکنی کنند و ما برای مقابله با آنها باید بر اشتراکات  مذهبی، وحدت و یکپارچگی ارضی کشورها تأکید داشته باشیم   .

 

وی گفت: آمریکایی­ها و سعودی­ها برای اینکه نشان دهند دموکراسی در عراق نمی­تواند پا بگیرد همه گونه جنایات و اختلافات را در این کشور به وجود آوردند .

 

شیخ الاسلام افزود: دموکراسی برای کشورهایی مانند عربستان سعودی سم است، بنابراین آنها نمی­خواهند دموکراسی واقعی در منطقه شکل بگیرد.

 

وی گفت : به همین علت، دیکتاتورها بزرگترین دوستان آمریکایی­ها هستند.

 

در ادامه خرازی اظهار داشت: آنها منافع خود را در حفظ قدرت کشورهای مستقل و بزرگ نمی­دانند به همین علت می­خواهند عراق، سوریه و یمن را  به چند کشور تقسیم کنند تا نظام­های وابسته خود را راحت­تر ایجاد کنند .

 

وی افزود: پشت نظام سلطه، تشکیلات فرهنگی و سیاسی است تا منطقه را مدیریت کنند .

 

در ادامه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت اتحاد در درون و انسجام در جهان اسلام و خنثی کردن سیاست­های اختلاف افکنی مذهبی که توسط آمریکایی­ها  و انگلیسی­ها پیگیری می­شود از راهکارهای مقابله با نظام سلطه است.

 

بروجردی افزود: همچنین بیداری اسلامی سرمایه ما و جهان اسلام است و باید به عنوان راهبرد تقویت شود و دستگاه دیپلماسی باید این سیاست را پیگیری کند.

 

وی اظهار داشت: همچنین باید از همکاری با کشورهای قدرتمند مهم مقابل آمریکا مانند چین و روسیه استفاده  کنیم./822/د102/ج

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

ارسال نظرات