۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۲۸۱۵۵۷
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

لزوم آشنایی والدین با تکنولوژی های مدرن و اصول نوین تربیت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه لزوم هماهنگی خانواده با تکنولوژی های مدرن را لازمه ادامه حیات آن در عصر جدید برشمرد و گفت: سرعت بالای ورود تکنولوژی به زندگی ما را به لزوم این هماهنگی وادار می کند بنابراین والدین بهتر است به جای مقابله با این ابزارها روش درست برخورد با آن را بیاموزند.
تربيت فرزند

حجت الاسلام ولی الله صادقی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با تأکید بر لزوم بهره گیری از تعالیم اهل بیت در تربیت فرزندان، گفت: امامان معصوم ما فرموده اند «فرزندان خود را برای عصر و زمانه خود آنها تربیت کنید» و بر اساس این آموزه ارزشمند لزوم ارتقای علمی، فرهنگی و تربیتی فرزندان بسیار مهم و حیاتی است.

 

 

وی در ادامه با اشاره به برخی اصول مهم در همسر گزینی و تربیت فرزندان تصریح کرد: برخی از اصول همانند انتخاب بطن پاک در ایجاد فرزند و تربیت او ثابت و لایتغر است همانند این که در تاریخ می بینیم حضرت علی(ع) در انتخاب همسر به برادر خود عقیل سفارش می کند زنی با صفات برجسته شخصیتی را معرفی کند.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه، واقعه عاشورا را نماد حضور افرادی با تربیت صحیح در برابر افرادی با تربیت نا صحیح دانست و عنوان کرد: تربیت صحیح با معیارهایی همچون ایمان، وفا داری، صلح جویی و شهامت سازگار است، چنانچه در وجود شخصیت برجسته حضرت عباس(ع) یا امام حسین(ع) این موارد به وضوح قابل مشاهده است.

 

 

حجت الاسلام صادقی عدم توجه به اصول تربیتی فرزندان را سبب افزایش ناهنجاری های اجتماعی دانست و اذعان کرد: بی توجهی به آرمانهای متعالی تربیتی سبب پرورش افراد شروری می شود که یکی از ویژگی های اصلی آنها جهل و عدم توان در تشخص امور است.

 

 

کارشناس مسائل دینی ادامه داد: افرادی همچون شمر و عمر سعد با جهل در تشخیص ولی امر مسلمین بر روی ولی خدا شمشیر کشیدند و در زمان ما نیز ناهنجاری های اجتماعی نمودی از این تربیت ناصحیح است.

 

 

وی لزوم هماهنگی خانواده با تکنولوژی های مدرن را لازمه ادامه حیات آن در عصر جدید برشمرد و گفت: سرعت بالای ورود تکنولوژی به زندگی ما را به لزوم این هماهنگی وادار می کند، بنابراین والدین بهتر است به جای مقابله با این ابزارها روش درست برخورد با آن را بیاموزند.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه استفاده از تکنولوژی به عنوان ابزار تهاجم فرهنگی را نکته ای مهم و غیر قابل کتمان برشمرد و عنوان کرد: کارایی یک وسیله به استفاده های سوء از آن محدود نمی شود و این وظیفه والدین است که با بینش صحیح روش های صحیح استفاده از آن را به فرزندان خود بیاموزند./868/ت302/ب4

ارسال نظرات