۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۲۸۱۵۶۱
استاد حوزه علمیه:

امامزادگان بهترین الگو برای تربیت نسل جدید هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نجفی ولایت مداری را بارزترین ویژگی امامزادگان برشمرد و گفت: در قاموس اسلام امامزادگان در ردیف پاک ترین انسان ها هستند و عالی ترین درجات را نیز در نزد خداوند دارند بنابراین می توانند الگوی تربیت نسل های آینده و فرزندان کشور باشند.
آيت الله قدرت الله نجفي

آیت الله قدرت الله نجفی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به نقش مؤثر امامزادگان در انتقال فرهنگ اسلامی در طول تاریخ اظهار کرد: امامزادگان شخصیت های برجسته ای از سلاله پاک ائمه طاهرین(ع) بوده اند که در طول تاریخ فرهنگ عظیم تشیع را به دوش کشیده اند و در این راه جان خود را نیز فدا کرده اند.

 

 

وی در ادامه با تأکید بر لزوم استفاده از موقعیت و جایگاه امامزادگان عنوان کرد: سفارش رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تبدیل امامزادگان به قطب های فرهنگی حکایت از جایگاه عظیم آنها در جامعه اسلامی و مسلمانان دارد.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به نقش برجسته فرهنگی امامزادگان در جهان اسلام تصریح کرد: بسیاری از این بزرگان، نظیر عبدالعظیم حسنی آثار علمی با ارزشی را نیز از خود به یادگار گذاشته اند که برای همیشه جاودان خواهد ماند.

 

 

آیت الله نجفی امامزادان را افراد صاحب نفوذ و محل رجوع مردم در عصر و زمان خود دانست و اذعان کرد: متأسفانه خلفای جور و ستم به دلیل ترس از مقام معنوی و علمی این افراد و نگرانی بابت مقام و جایگاه غاصبانه خود با دسیسه های مختلف اقدام به شهادت آنها کرده اند اما لطف الهی و مقام منیع آنها در نزد پروردگار باعث شده تا آنها برای همیشه در بین مردم از حرمت و قداست ویژه ای برخوردار باشند.

 

 

وی تأکید کرد: امامزادگان شأن والای خود را از ائمه معصومان(ع) به ارث برده اند و همین مسأله سبب شده تا مردم هم برای آنها اهمیت زیادی قائل باشند.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه یکی از وجوه عظمت و شأن بالای امامزادگان را شهادت آنها در راه خدا دانست و با تأکید بر ولایت مداری به عنوان بارز ترین ویژگی امامزادگان گفت: در قاموس اسلام شهیدان پاک ترین انسان ها هستند و عالی ترین درجات را نیز در نزد خداوند دارند بنابراین می توانند الگوی تربیت نسل های آینده و فرزندان کشور نیز باشند./868/ت302/ب4

ارسال نظرات