۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۸۱۵۸۳
آیت الله طباطبایی ن‍ژاد:

مهم ترین وظیفه بسیج مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با معاونین ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان بر همکاری بسیج با ستاد احیا تأکید کرد و گفت: مهم ترین وظیفه بسیج مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار با با معاونین ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان، همه خوبی ها و جهاد فی سبیل الله را در مقابل امربه معروف و نهی ازمنکر مانند قطره در برابر دریا دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب کفایی است، به همین دلیل اگر گروهی انجام آن را بر عهده گرفتند باید در حد کافی تلاش کنند، چرا که در غیر این صورت مدیون بقیه مسلمانان می شوند.

 

وی در تشریح این موضوع کفن و دفن میت را مثال زد و گفت: زمانی که یک مسلمان می میرد، بر همه مسلمانان واجب است تا او را غسل داده، دفن کنند، لیکن اگر کسی از جمله فرزندانش این امر را قبول کردند، باید همه امور مربوط به آن را به درستی انجام دهد.


رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر وابستگی به عنوان ها و سمت ها را آسیبی برای کارهای مذهبی و تکالیف دینی دانست و گفت: اگر بنده به عنوان رییس ستاد هستم، می دانم قطعاً بسیاری از جوانانی که در این زمینه فعالیت می کنند، مقرب تر و مأجورترند، لذا باید مسؤولیت خود را به حد شایسته انجام دهیم.

 

وی سوره عصر را از مصادیق تأکید خداوند بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد و گفت: در این سوره خداوند همه انسان ها را در خسران می داند مگر کسانی که ایمان آورده، عمل صالح انجام می دهند و دیگران را نیز به راه راست هدایت می کنند.

 

آیت الله طباطبایی ن‍ژاد وظیفه اصلی بسیج در حال حاضر را مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دانست و گفت: احتمال رویارویی نظامی با ایران در سال های نزدیک غیر ممکن است، لذا باید نیروهای بسیج علاوه بر آمادگی برای جهاد اکبر یعنی خودسازی آماده شوند تا هادیان جامعه در مقابله با تهاجم فرهنگی باشند.

 

وی افزود: مبادا برخوردها، بی ادبی ها و کم توجهی های مردم و مسؤولان شما را از انجام کار مقدسی که آن را آغاز کرده اید، دلسرد کند، چرا که شما فقط برای رضای خدا گام بر می دارید و باید در مقابله با کارشکنی ها محکم تر و استوارتر از قبل پیش روید.

 

در ابتدای این دیدار محمد علی احمدی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان و معاونین به ارائه گزارشی از فعالیت ها و مشکلات پیشرو پرداختند./1305/پ202/ج

ارسال نظرات