۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۸۱۷۰۹
نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان:

دشمن با ترویج سبک زندگی غربی در پی از بین بردن هویت جوامع اسلامی است

رسا اردبیل ـ نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، گفت: غرب در صدد ترویج سبک زندگی غربی در جامعه ما است و اگر در جامعه به اصول و سبک زندگی خود دقت نکنیم غرق شدنمان حتمی است.
 حجت الاسلام حاج علي اکبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌‌علی‌اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی، ظهر امروز در نشست دختران آفتاب در اردبیل، خاطرنشان کرد: دختران ما باید با نیایش، ذکر،‌ دعا، نماز و توسل به خداوند متعال و اهل بیت (ع) روح و جسم خود را جلا دهند.

 

وی پاکی احساس و عواطف دوران نوجوانی و جوانی را در آراسته شدن به فضایل و نقاط برجسته و برتر یادآور شد و افزود: زمانی که انسان در مردابی فرو می‌رود اگر نجات غریقی نباشد که او را از این مرداب رهایی بخشد فریادهایش به جایی نمی‌رسد همان طوری که در مرداب بی‌حیایی مهیا شده از سوی نظام غرب اگر آگاه و هوشیار نباشیم قطعا غرق شدنمان حتمی است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه در قرآن کریم و کلام اهل بیت(ع) تمام وجود زن خیرخواه، مبارک و پر از خیر و نیکی دیده شده است، گفت: در مقابل کلمه مبارک با عنوان نکبتی روبه‌رو هستیم که بروز ابتذالی که نظام غرب برای زنان و جامعه خود به ارمغان آورده است قطعا از آثار نکبت و بدبختی است.

 

حجت اسلام حاج علی اکبری، بیان کرد: دختران عفیف، شایسته و متدین ما امروز مسؤولیت‌هایی را بر عهده دارند که انجام درست این مسؤولیت‌ها می‌تواند شناسنامه‌ای از هویت ارزشی و اعتقادی آنها باشد تا در میدان تبلیغات انحرافی غرب گرفتار نشوند.

 

وی با قدردانی از میزبانی اردبیل برای برگزاری اردوی آموزشی، تشکیلاتی دانش‌آموزان قرارگاه‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، بیان داشت: برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که انجمن اسلامی با مدیریت شایسته شایسته انجام می‌دهد، شایسته قدردانی است که قطعا در این اردو نیز اهداف و برنامه‌هایی مدنظر و مورد هدف بوده که همواره می‌تواند اسباب عزت و عظمت واقعی باشد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، افزود: امروز بی‌هویتی، بی‌احساسی، بی‌محبتی‌، بی‌نجابتی، بی‌عفتی و بی‌مسؤولیتی نسل آینده دختران ما را تهدید می‌کند و اگر ما نتوانیم هویت واقعی دخترانمان را به آنها شناسانده و غرق روزمرگی‌ها شویم قطعا در نجات خود و دیگران نمی‌توانیم موفق عمل کنیم.

 

وی ضرورت کشف هویت دخترانه و معرفی آن را به دیگران برای دختران عضو انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان یادآور شد و گفت: برای اینکه با شلاق بی‌پروایی، بی‌حیایی و بی‌عفتی بر جسم و تن دخترانمان مواجه نشویم، شایسته است با شناخت هویت اصلی‌مان در پاسبانی و پاسداری از آنها تلاشی جدی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام حاج‌علی‌اکبری با قدردانی از مربیان، مسؤولان و کادر پرتلاش و معاونت خواهران انجمن اسلامی دانش‌‌آموزان تصریح کرد: این بانوان حتی با داشتن شرایط حساس همسرداری و فرزندداری در برنامه‌های مختلف اتحادیه مشارکت کرده و سعی‌شان بر این بوده تا بتوانند در انجام مسؤولیت و ماموریت خود موفق عمل کنند.

 

این مسؤول، خلقت دختران و زنان را خلقتی زیبا و از نوع خیر و برکت کثیر توصیف کرد و یادآور شد: دختران ما امروز اسباب برکت محیط مدرسه، خانه و اجتماع هستند و باید وجودشان آکنده از مهر و عطوفت‌، محبت و نور ایمان، حیا و آرمان‌خواهی بزرگ باشد.

 

وی شهر اردبیل را شهر پاکان و دلدادگان به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) توصیف کرد و افزود: در این شهر مقدس نیز که جای جای آن دارای ارزش و قرب واقعی است همه باید قدردان مسؤولان، علما و بزرگان این استان باشیم که به حق معنویت در آن از وجود این بزرگان است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) از مقام شامخ علمی و معنوی آن حضرت به نیکی یاد کرد و ادامه داد: در غیبت پدر بزرگوارشان امام موسی کاظم (ع) که درباره حضرت معصومه (س) جمله‌ای مشابه به کلام پیامبر (ص) نسبت به حضرت زهرا (س) را می‌شنویم که «پدر به فدایش» که این کلام حجت حق باید برای بانوان ما مایه عزت و افتخار باشد.

 

حجت الاسلام حاج‌علی‌اکبری به جایگاه علمی و فضیلتی حضرت معصومه (س) با القاب محدثه، حکیمه و علمیه اشاره کرد و افزود: آن حضرت به معنای واقعی پرچمدار عزت، فضیلت و معنویت جامعه زنان و دختران ماست.

 

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بهره‌گیری از دوران جوانی با طلوع برجسته‌ترین صفات و فضایل ارزشی را یادآور شد و گفت: همه باید قدر این ایام را بدانیم و از معنویت و گنجینه پربار آن استفاده کنیم، چراکه امروز سرمایه معنوی و ارزشی اصلی‌ترین مبانی تربیتی برای نسل آینده است./937/پ202/ب4 

ارسال نظرات