۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۸۱۷۴۹
نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد:

زیربنای مکتب شیعه علم و معرفت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با بیان این‌که زیربنای مکتب شیعه، علم و معرفت است، گفت: شیعه دارای مکتبی است که علم و معرفت زیربنای این مکتب و مرام است و شیعه مسلمان راستینی است که پیام قرآنش بر مبنای علم و معرفت و تفکر و اندیشه بنا شده است و شیعه هدایت یافته است، چشم و گوش بسته نیست و در هر راهی گام بر نمی دارد.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد امروز در جمع نمازگزاران مسجد جامع، انجام گناه را تعدی از مرز عبودیت بیان کرد و گفت: تنها تقوا است که انسان را از تجاوز به حدود و حریم الهی باز می‌دارد و انسان متقی است که حق را می‌شناسد و همگام با حق است.

 

وی با قرائت آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقینَ» افزود: صادقین در این آیه مقصود اهل‌بیت و ائمه اطهار(ع) هستند و شیعه واقعی کسی است که همراه با اهل بیت(ع) باشد و این صفت بارز متقین است.

 

حجت الاسلام حسناتی درباره عظمت و مقام شیعه که در احادیث ائمه اطهار(ع) بسیار به آن سفارش شده است، گفت: دوران امام صادق(ع)، دوران عظمت شیعه است که در این زمان تمام اصول و فروع دین اسلام در عقاید، اخلاق و احکام توسط حضرت بیان و حجت بر مردم تمام شد که باید امام صادق(ع) را تکمیل کننده مرامنامه شیعه نامید.

 

وی با بیان این روایت از امام صادق(ع) که «شِیعَتُنَا أَهْلُ‏ الْهُدَى‏ وَ أَهْلُ التُّقَى‏ وَ أَهْلُ الْخَیْرِ وَ أَهْلُ الْإِیمَانِ‏ وَ أَهْلُ الْفَتْحِ وَ الظَّفَرِ» درباره ویژگی های شیعه افزود: اهل تقوا و خویشتن بانی نخستین صفت شیعه است که دشمن شناس است و می دانند وجودش قیمتی است و دشمنان قسم خورده‌ای برای انحراف شیعه آماده اند لذا بیشترین مراقبت را در اعمال و رفتار خود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد، دومین ویژگی شیعه را اهل هدایت عنوان کرد و گفت: شیعه دارای مکتبی است که علم و معرفت زیربنای این مکتب و مرام است و شیعه مسلمان راستینی است که پیام قرآنش بر مبنای علم و معرفت و تفکر و اندیشه بنا شده است و شیعه هدایت یافته است، چشم و گوش بسته نیست و در هر راهی گام بر نمی دارد.

 

وی در ادامه بیان داشت: اهل ایمان بودن دیگر ویژگی و صفت شیعه است که طبق این ویژگی، اهل باور است و این گونه نیست که اگر راه و مسیری را پیدا کرد، تشخیص داد که صراط مستقیم کجاست، بر این صراط سست و متزلزل باشد، این گونه نیست، شیعه مؤمن است و اگر او را قطعه قطعه کنید که از مکتبش دست بر دارد، هرگز دست بر نمی دارد، به خدا، مبدأ، معاد، پیامبرش به پیام پیامبرش به امامانش به مقتدایش ایمان دارد.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه تصریح کرد: از آیات ابتدایی سوره بقره نیز ویژگی های یک شیعه بیان شده است و شیعه علی چون متقی است، هدایت قرآنی یافته است و بر پیمانش متعهدانه مومن است و یک شیعه علی یک طرف و همه دنیا یک طرف چون شیعه راه را پیدا کرده و براساس تقوا حرکت کرده و هدایت یافته است.

 

وی اهل الخیر را دیگر صفت یک شیعه بیان داشت و افزود: خیر به معنی همه خوبی ها است یعنی زبانش، نگاهش، حرکتش، فریادش همه خیر است چون تقوا به او اجازه نمی دهد دنبال شر برود چون او هدایت یافته است و نور هدایت و بینش دقیق و بصیرت به او اجازه نمی دهد، منحرف شود، اهل ایمان است و هیچ قدرت، تحریم و تهدیدی ایمانش را متزلزل نمی کند و همه وجودش برکت و خیر می شود.

 

امام جمعه نجف‌آباد درباره ویژگی پنجم شیعه که اهل فتح و پیروزی است، گفت: وقتی یک شیعه این چهار ویژگی را پیدا کند، به یقین اهل فتح و پیروزی نیز می شود، شیعه شکست ندارد و در هر شرایطی شکست نمی خورد و دشمن شکست خورده است چون تقوا، ایمان، هدایت، شکست ناپذیر است در همه اعصار و زمان ها و زمین ها باید شیعه به خود ببالد که راه را یافته است، صراط مستقیم را پیدا کرده و همه وجودش وقف این راه است.

 

وی در ادامه بیان داشت: شیعه همه هستی اش خیر است و هرجا قدم بگذاری حتی دشمنان شیعه نیز به روی او اسلحه می کشند ولی در جمعشان عظمت شیعه را می گویند، شیعه به معنی پیرو است کسی که امامش را بشناسد و از مسیر منحرف نشود، به ما سفارش کردند بخشی از اوقات خود را برای تفقه در دین بگذارید به خصوص شناخت امام زمانتان خیلی مهم است روزی ده بار در نمازها صراط مستقیم می گوییم، چیست، حضرت علی فرمود: ما اهل بیت صراط مستقیم هستیم روزی ده بار از خدا طلب می کنیم./1306/پ202/ح

ارسال نظرات