۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۲۸۱۸۲۲
کارشناس مذهبی:

امنیت و آسایش جامعه در گرو احیای امر به معروف است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: ما به یک 9 دی فرهنگی در جامعه امروز برای فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر نیاز داریم تا همه مردم خود جوش و همزمان برای انجام آن قیام کنند.
حجت الاسلام ميثم حاج احمد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام میثم حاج احمد کارشناس مذهبی، چهارشنبه شب در دوره تربیت و تعالی مدیران بسیج درسالن شهدای پاسدار کاشان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که امر به معروف و نهی از منکر زیربنای تمام مسائل نظام است گفت: در طول تاریخ امر به معروف و نهی از منکر عنصر امام حسین(ع) است که از طفل شش ماهه تا پیرمرد 80 ساله برای این فریضه در کربلا به شهادت می رسیدند.

 

 

وی با اشاره به این که ما امروز در جامعه تا چه اندازه به این عنصر توجه داریم گفت: در جامعه امروز حتی نسبت به مرحله اول این فریضه واجب فراموش شده که تنفر قلبی از منکر است بی توجه هستیم به طوری که در برابر منکر حتی یکحتی اخم نمی کنیم و از کنار آن به سادگی عبور می کنیم.

 

 

حجت الاسلام حاج احمد گفت: ما حتی در مرحله دوم امر به معروف که زبانی و کلامی است بی توجه هستیم، از این رو هیچ سازمانی مانند بسیج و سپاه این همه دغدغه، امر به معروف و نهی از منکر ندارد.

 

 

زمانی امر به معروف درجامعه احیا نشود، امنیت و آسایش و سلامت جامعه تأمین نخواهد شد

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر تاکنون چقدر برای فیلم نامه نویسان و کارگردان های فیلم و سریال دغدغه بوده و تولیداتی در این زمینه داشته اند گفت: تا زمانی که این واجب الهی فراموش شده احیا نشود، امنیت و آسایش و سلامت جامعه تأمین نخواهد شد.

 

 

حجت الاسلام حاج احمد، کار و فعالیت در عرصه فرهنگی را مهم قلمداد کرد و افزود: ما باید بدانیم سلامت محیط، اخلاقی، خانوادگی، تکثیرنسل و فرزند صالح از بزرگ ترین معروفات است و هرآنچه که در مقابل این ها قرار بگیرد تضعیف فرهنگ اسلامی است.

 

به گفته وی، در سالی که رهبر معظم انقلاب دغدغه فرهنگی دارند، زن های تک آوازه خوان بروز و ظهور دارند و برای این کار مجوز نیز دریافت می کنند.

 

در شیوه های امر به معروف فقط شاخه و برگ ها نبینیم

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: توجه به شیوه های امر به معروف و نهی از منکر زمانی است که فقط شاخ و برگ ها را نبینیم، بلکه ریشه ها را با شاخه و برگ ها ببینیم.

 

وی استفاده از شیوه ها در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مهم قلمداد کرد و گفت: یکی از کارهای اساسی در این حوزه برنامه ریزی است تا بدانیم در برابر منکر چه کاری باید انجام داد.

 

به گفته وی، مخاطب شناسی در امر به معروف و نهی از منکر مهم است که مخاطب شما در چه گروه سنی است، در چه محیطی رشد کرده است و با چه افرادی مراوده دارد، لذا با درک مخاطب می تواند به موفقیت در این فریضه امیدوار بود.

 

این کارشناسی مذهبی در ادامه آگاهی بخشی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و اطلاع از حلال و حرام خدا به ویژه آگاهی به نسل جوان را مهم دانست و افزود:  چنانچه مباحث حلال و حرام و عواقب گناه برای مخاطب بیان شود می تواند به عنوان یکی از شیوه های کاربردی در این بخش تأثیرگذار باشد.

 

حجت الاسلام حاج احمد در ادامه بر ترویج گسترده و همگانی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و یاد آور شد: ما به یک 9 دی فرهنگی در جامعه امروز برای فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر نیاز داریم تا همه مردم خود جوش و همزمان برای انجام آن قیام کنند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
سلام حاج اقاخوب هستی خانواده محترم خوبن یادتون بخیرعکستون راداخل اینترنت دیدم خانواده همیشه توفکرت هستن شماخیلی خوب بودین .هیچ گاه ازیادمون نخواهی رفت وخوب بودن تو .۰..انصاری
0
0