۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۰
کد خبر: ۲۸۱۸۲۷
استاد حوزه علمیه:

عمل به نظریه ولایت فقیه جان تازه ای به اسلام بخشید

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نجفی گفت: در احیای علوم اسلامی و حذف شیوه ها و نظریه های غربی از علوم انسانی باید محتوای اصیل آن ها احیا شود به این معنا که بدون هر گونه تغییری همان مضامینی که علما و فقهای بزرگ بر آن ها تأکید و تمرین داشته اند احیا و ابلاغ شود.
آيت الله قدرت الله نجفي

آیت الله قدرت الله نجفی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، اجتهاد را عالی ترین درجات علمی در دین اسلام دانست و با تأکید بر لزوم تبعیت از فقیه جامع الشرایط اظهار کرد: ولی فقیه در واقع عالی ترین درجه اجتهاد است که توانایی های بزرگی مانند رهبری یک جامعه را دارد.

 

 

وی در ادامه ولایت فقیه را استمرار ولایت رسول الله(ص) در جامعه دانست و تصریح کرد: هدایت دین و دنیای مردم از جمله شئوناتی است که دین به ولی فقیه بخشیده است.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه طرح تئوری ولایت فقیه در قالب قوانی جاری کشور و استقرار حکومت بر اساس آن را تحقق آمال شیعیان در طول تاریخ دانست و گفت: امام راحل(ره) با جامه عمل پوشاندین به نظریه فقهی ولایت فقیه در واقع جان تازه ای به جهان اسلام بخشیدند و آن را برای همیشه ماندگار کردند.

 

 

آیت الله نجفی در بخش دیگری از سخنان خود تجهیز و تکمیل حوزه های علمیه را کمک به تقویت زیر ساخت های فرهنگی جامعه دانست و افزود: حوزه های علمیه کانون انتشار علوم الهی و معدن زهد و تقواست و از همین جهت باید مورد حمایت جدی مردم و دولت قرار بگیرند.

 

 

وی علوم حوزوی را جزء غنی ترین علوم انسانی برشمرد و گفت: بسیاری از علوم مطرح شده در دانشگاه های امروزی ریشه در تعالیم حوزوی دارد بنابراین در اجرای طرح اسلامی سازی علوم انسانی بازگرداندن این علوم به اصل و ریشه آن کفایت می کند.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در احیای علوم اسلامی و حذف شیوه ها و نظریه های غربی از علوم انسانی باید محتوای اصیل آن ها احیا شود به این معنا که بدون هر گونه تغییری همان مضامینی که علما و فقهای بزرگ بر آن ها تآکید و تمرین داشته اند احیا و ابلاغ شود./868/ت302/ب4

ارسال نظرات