۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۸۱۹۳۲
امام جمعه دزفول:

به روز بودن مبلغان یک وظیفه الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول با بیان این که دشمن جوانان ما را هدف قرار داده و در این راه سرمایه گذاری کرده است، گفت: امام جماعت مساجد با به روز بودن و بیان مسائل روز در مسجد و ایجاد نشاط فرهنگی با اجرای برنامه های گوتاگون در مساجد می توانند جوانان را جذب اسلام کنند.
حجت الاسلام قاضي دزفولي ، امام جمعه دزفول

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به جایگاه روحانیت در جامعه ابراز داشت: اگر مبلغ در مسایل سیاسی، اجتماعی به روز باشد جامعه مورد هجمه دشمن قرار نمی گیرد؛ به روز بودن یک وظیفه الهی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول با بیان این که دشمن جوانان ما را هدف قرار داده و در این راه سرمایه گذاری کرده است، گفت: امام جماعت مساجد با به روز بودن و بیان مسائل روز در مسجد و ایجاد نشاط فرهنگی با اجرای برنامه های گوناگون در مساجد می توانند جوانان را جذب اسلام کنند.

 

حجت الاسلام قاضی با تأکید بر این که در مسائل فرهنگی نباید سلیقه ای عمل کرد و الگو داشتن در ایجاد نشاط و امید ضروری است، عنوان کرد: باید در مراسم سخنرانی مشکلات را به گونه ای درست مطرح کرد و به مردم را متنبه کرد که می توان همچون گذشته در برابر مشکلات ایستادگی کرد و نباید وجود تورم اسباب نارضایتی که هدف دشمن است را فراهم کند.

 

امام جمعه دزفول حربه روحانیت و اهل علم را اخلاق برشمرد و افزود: انتظار از قشر روحانیت بالاتر از دیگر اقشار جامعه است؛ روحانیت با رعایت شؤونات و اخلاق اسلام می تواند در دل ماه جا باز کند و اصلاح ارتباط روحانیت با خدا سبب تقویت ارتباط آن با مردم می شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب مبنی براین که «نه دشمن از فتنه گری خود دست برمی دارد و نه ما از راه خود دست برمی داریم و راه خود را تا آخر ادامه می دهیم»، تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور که بسیار حساس است باید شعار همدلی را به شکل عملیاتی در نظر داشت و حیله ایجاد اختلاف دشمن را ناکام گذاشت.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی وجود اختلاف را مسأله ای طبیعی خواند و ابراز داشت: همدلی در مسائل راه حل رفع تفرقه و اختلاف میان روحانیت و قشر متدین جامعه است؛ مراقبت شکستن حریم ها باشیم./9453/ت302/ف

ارسال نظرات