۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۸۱۹۷۴

روحانیان اثرات روحی و معنوی گردشگری مذهبی را تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به اثرات گردشگری مذهبی اشاره کرد و گفت: باید ثمرات روحی و روانی گردشگری مذهبی از سوی روحانیت و رسانه ها تبیین شود.
معاون گردشگري ميراث فرهنگي آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حسین امامی، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی امروز در مراسم غبارروبی آستان مقدس امامزادگان محمد و ابراهیم(ع) ارومیه و رونمایی از کتاب «زائر، سفر، زیارت»به مناسبت سالروز تکریم امامزادگان، اظهار کرد: در دنیای امروز  گردشگری در رشد و توسعه کشورها از جایگاه مهمی برخوردار است به گونه ای که کشورهای دارای آثار تاریخی، مذهبی، آداب و رسوم خاص بیشترین درآمدشان از حضور گردشگران است.

 

وی افزود: اماکن مذهبی مکه و مدینه سالانه نزدیک به سه میلیون گردشگر دارند که ضمن فراهم کردن شرایط اقتصادی مثبت، موجب نشاط و معنویت زائران می شود.

 

امامی با اذعان بر این که تا کنون میراث فرهنگی استان نتوانسته است در زمینه معرفی جاذبه های گردشگری مذهبی موفق عمل کند، اظهار کرد: حرکت ها در این راستا به صورت جدی شروع شده است که چاپ کتاب «زائر، سفر، زیارت» مقدمه و آغاز کار است.

 

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به اثرات گردشگری مذهبی اشاره و خاطرنشان کرد: باید ثمرات روحی و روانی گردشگری مذهبی از سوی روحانیت و رسانه ها تبیین شود.

 

وی وجود یک میلیارد مسلمان را از ظرفیت های گردشگری مذهبی خواند و گفت: رونق گردشگری در هر شهر موجب رشد اقتصادی و فرهنگی آن منطقه می شود که امیدوارم با همکاری با هماهنگی اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و دیگر رسانه های استان شاهد افزایش حضور گردشگران مذهبی در آذربایجان غربی باشیم.

 

امامی با اشاره به مطالبات رهبری در خصوص اهمیت گردشگری در دنیای امروز، تأکید کرد: اگر به موضوع توسعه گردشگری به صورت جدی پرداخته شود بسیاری از مسائل از جمله اشتغال و توسعه زیرساختها نیز حل می شود.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تلاش رسانه ها و روحانیت حوزه گردشگری مذهبی نیز همسان و حتی فراتر از حوزه گردشگری درمانی، طبیعت، ... شاهد جذب توریست باشد.

 

مراسم غبارروبی آستان مقدس امامزادگان محمد و ابراهیم(ع) ارومیه با حضور کارکنان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسؤولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی برگزار شد.

 

در ادامه این مراسم از کتاب «زائر، سفر، زیارت» با محتوای معرفی پتانسیل های گردشگری مذهبی استان به مناسبت پنجم ذی القعده، سالروز تکریم امامزادگان رونمایی شد./936/پ203/ب4

ارسال نظرات