۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۲۸۲۲۵۶
امام جمعه نجف‌آباد:

دولت باید در اجرای اقتصاد مقاومتی پیشتاز باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی وی هم چنین با اشاره به آغاز هفته دولت گفت: دولتمردان باید خود را وقف ملت و خادم ملت بدانند و در راستای شعار اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، پرهیز از اسراف، استفاده از اجناس داخلی پیشتاز در شرایط کنونی جامعه باشند.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف‌آباد با تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع) و روز جهانی مسجد، گفت: یکی از سفارش های امام رضا(ع) به شیعیان تفکر و مطالعه است که به عنوان یک عبادت در روایت از آن نام برده اند.

وی از جمله آثار تفکر در زندگی اجتماعی را بصیرت افزایی، دشمن شناسی، آشنایی با احکام الهی بیان کرد و افزود: حضرت در روایتی می فرمایند: «لیست عباده کثره الصیام و الصلاه انما عباده کثره التفکر فی امر الله» و کثرت عبادت را در تفکر در امور الهی بیان کرده اند نه به انجام عبادات کثیر و شیعه ای که بصیر و دشمن شناس نباشد، پیرو اهل بیت(ع) نخواهند بود.

امامان شیعه، سیاست‌مداران بندگان خدا در روی زمین هستند

حجت الاسلام حسناتی با بیان این که روایت که امامان شیعه ساسة العباد، سیاستمداران بندگان خدا هستند، تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) در زمان حیاتشان، نظام جامعه را در راه مصالح امت اسلامی رهبری و  هدایت می کردند به همین خاطر شهید شدند، اگر شرایط زمان را نمی فهمیدند و کار به سیاست مقابل نداشتند و کنار می کشیدند مورد تعرض دشمنان قرار نمی گرفتند، به ویژه امام رضا(ع) که در شرایط خیلی خاص به امامت رسیدند.

وی در ادامه بیان داشت: تبعید امام به خراسان که با اهداف شناسایی یاران امام، کنترل امام و از سوی دیگر سوء استفاده از وجود با عظمت امام برای زیبا جلوه دادن کارهای ننگین دستگاه مأمون بود، باعث نشد که حضرت در برابر این دشمن کوتاه بیاید و حضرت از تمام این تهدیدها به عنوان فرصت استفاده کردند و با برپایی مجالس و سخنرانی ها و مناظرات بیش از تمام ائمه دیگر به معرفی شیعه و نقش امام در جامعه پرداختند.

برای شیعیان واقعی ائمه اطهار تمام تهدیدهای دشمنان فرصت است

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد با اشاره به حدیث سلسلة الذهب، که حضرت شرط قبولی توحید، و حصن حصین اسلام را اهل بیت(ع) معرفی کردند، تصریح کرد: شیعه واقعی باید پیرو ولایت و امامت باشد و امام رضا(ع) در زمان ولایت‌شان چنان از تهدیدهای مأمون برای احیاء سنت پیامبر(ص)، آگاهی مردم نسبت به امام زمان‌شان و دفاع از شیعه به مبارزه پرداختند که هر شیعه ایی باید این سنت امام را الگوی خود قرار دهد و از تمام تهدیدهای دشمن، به صورت فرصت استفاده کند.

 سیاست جزء لاینفک زندگی هر شیعه است

وی سیاست را جزء متن دین اسلام برشمرد و افزود: بعد از ائمه اطهار(ع)، عالمان شیعه نیز در تمام مراحل حیات خود، سیاست را جزء لاینفک زندگی خود می دانستند چنان که امام خمینی(ره) گفت، کسانی که می گویند سیاست از دیانت جداست،‌ نه دیانت و نه سیاست را شناختند و با توجه به آیات قرآن، اگر سیاست را از متن آیات جدا کنیم، سه چهارم قرآن را باید حذف کرد همان کاری که آمریکایی ها به دنبال آن بودند و وهابیت به پیروی از آنان پرداختند.

حجت الاسلام حسناتی ادامه راه انقلاب را استفاده از تهدیدها و شرایط دشمن بیان کرد و گفت: اکنون دوران مذاکرات همانند دوران امام رضا(ع) است و آنچه مهم است ادامه کار است آنان به دنبال تهدید انقلاب هستند و زمانی که در میدان جنگ نتوانستند این انقلاب را شکست دهند، به صورت جنگ نرم وارد شده اند.

هدف دشمن در جنگ نرم، نابودی روحیه عبودیت و شهادت از جامعه شیعه است

وی در ادامه بیان داشت: دشمنان اسلام و انقلاب به خیال خود تحلیل کرده اند که در مدت 15سال سفره انقلاب و شهادت برچیده خواهد شد و ذائقه مردم با وجود شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی تغییر خواهد کرد و با فساد، فحشاء، تن پروری و زرق و برق دنیا، روح عبودت، غیرت و عفت و حیات را از جامعه خواهند گرفت، ‌همان بلایی که بر سر مردم اندلس آوردند و امروز وظیفه ما بصیرت و هوشیاری بیش از گذشته است.

سنگر امروز در برابر جنگ نرم، قرآن، توحید و ولایت است

امام جمعه نجف‌آباد از دیگر هجمه های جنگ نرم را تزلزل خانواده به عنوان مهد پرورش جامعه، رواج رزق های حرام، سفره ها و صحنه های حرام بیان داشت و افزود: خداوند هیچ گاه ملت اسلامی را در برابر این هجوم تنها نگذاشته است و امروز سنگر ما، توحید، قرآن و اهل بیت(ع) است که برای پیروزی در این میدان باید به حصن ولایت چنگ بزنیم.

مساجد پایگاه قدرت جهان اسلام است

وی با اشاره وجه نام گذاری روز جهانی مسجد، گفت: در حدود 42 سال پیش مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد و به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد؛ مسجد پایگاه ذکر، توحید، قوت و ایستادگی در برابر زشتی ها و جهالت ها است و اهمیت این پایگاه الهی آنقدر زیاد است که دشمنان در حمله به کشورهای اسلامی، مساجد را در اولویت اول هدف‌شان قرار می دهند.

حجت الاسلام حسناتی مشی وهابیت و گروه های تکفیری را همانند روش اسرائیل غاصب دانست و ابراز داشت: همان گونه که صهیونیسم به مساجد مسلمانان رحم نمی کند و این پایگاه را مورد حمله قرار می دهد، داعش و هم پیمانانش نیز به اسم اسلام، به این سنگرهای الهی رحم نمی کنند و دقیقا پاجای پای اسرائیل گذاشته اند و اینها سیلی خورده عظمت اسلام هستند و بیداری جهان اسلام، تنها عامل نابودی این گروه ها است.

دولتمردان باید پیشتازان عملی شدن اقتصاد مقاومتی در جامعه باشند

وی هم چنین با اشاره به آغاز هفته دولت گفت: دولتی ها ذی حق هستند که با انسجام و همراهی قوانین، برای برون رفت از مشکلات بیشتر تلاش خود را انجام دهند و از سوی دیگر ملت نیز ذی حق است و حق‌شان بیشتر است و این دولتمردان باید خود را وقف ملت و خادم ملت بدانند و در راستای شعار اقتصاد مقاومتی در عرصه های مختلف فرهنگی، پرهیز از اسراف، استفاده از اجناس داخلی پیشتاز در شرایط کنونی جامعه باشند.

نماینده ولی فقیه در پایان با اشاره به هفته حج خاطرنشان کرد: حجاج پیام آور شیعه هستند که با اخلاق، معرفت، رفتار، و ادبشان زینت امام صادق(ع) و اهل بیت(ع) هستند و نماد یک جامعه شیعی و امام زمانی اند؛ از دیگر مناسبت های هفته را روز صنعت دفاعی کشور است که از کارهای بزرگ پس از انقلاب، تلاش جوانان و دانشمندان فهیم ما در صنعت دفاعی که به ما عزت عنایت بخشیدند./1306/پ202/ف

ارسال نظرات