۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۲۸۲۲۶۳
استاد دانشگاه:

دین‌داری نقش مؤثری در قُرب به معصومان دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: امام زمان همواره حاضر و ناظر بر اعمال ما است و ما به واسطه گناه خود را از ایشان غایب کردیم، به میزانی که دینداری ما با دینداری ائمه معصومان(ع) تفاوت داشته باشد به همان میزان از آنها دور هستیم.
نيکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام استاد دانشگاه پنج‌شنبه 29 مرداد در جلسه سخنرانی خانواده آسمانی که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم بدانیم که خداوند چه میزان ما را دوست دارد باید توجه کنیم که چه مقدار در مسیر دستورات الهی، پیامبران و اولیای دین او هستیم.

 

وی افزود: صرف اینکه شخص بیان کند ائمه معصومان(ع) را دوست دارد به او شیعه گفته نمی‌شود کسی که در همه ابعاد زندگی خود به پیروی از ائمه معصومان(ع) بپردازد شیعه آنها محسوب می‌شود، سلمان طوری از  اهل‌بیت(ع) پیروی کرده بود که او را از خود می‌دانستند.

 

استاد دانشگاه عنوان کرد: مهم تر از زیارت امام رضا(ع) در جهت مسیر رضایت ایشان حرکت کردن است یعنی ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم که اعمال، رفتار و کردار ما مرضی رضای ایشان باشد، آنها شیعه و پیرو واقعی می‌خواهند.

 

نیکنام بیان داشت: ما باید در مسیر پیروی از آنها به گونه‌ای عمل کنیم که در دنیا موفق به زیارت آنها و در آخرت موفق به کسب شفاعت آنها شویم، اهل بیت(ع) به کسی بدهکار نمی‌‌شوند هر کس یک قدم در مسیر آنها قدم بردارد بدون مزد باقی نمی‌ماند.

 

وی ابراز کرد: مسلمانی که نماز، روزه، خمس، زکات، حج، زکات، امر به معروف و نهی از منکر، تبری و تولی خود را به جا می‌آورد اما گناهانی مانند غیبت، سخن چینی، فتنه گری یا برخی اعمال زشت دیگر را انجام دهد سبب از بین رفتن اعمال نیک خود می‌شود، انسان‌های دروغگو، حسود، فتنه‌گر، سخن‌چین وارد بهشت نمی‌شوند.

 

استاد دانشگاه عنوان کرد: بسیاری از راستگویان اهل جهنم می‌شوند چون غیبت کردند فرد غیبت کننده راست می‌گوید اما چون نتیجه آن بد است گناهکار می‌شود راست گفتنی که به قصد آتش‌‌افروزی باشد با وجود راستی نتیجه آن جهنم است اما آن دروغی که به قصد فرونشاندن آتش باشد اگر چه دروغ بوده اما نتیجه آن بهشت است.

 

نیکنام ابراز کرد: خشنودی امام رضا(ع) یا ائمه معصومان به داشتن گنبد طلا نیست بلکه به وجود شیعیان واقعی با معرفت است که در همه مسائل زندگی خود از دستورات الهی و پیامبر(ص) پیروی کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی همواره خطاب به امام زمان می‌گویند کجا هستی در حالی که امام زمان به آنها می‌فرمایند: من هستم شما کجا هستید، امام زمان همواره حاضر و ناظر بر اعمال ما است و ما به واسطه گناه خود را از ایشان غایب کردیم، به میزانی که دینداری ما با دینداری ائمه معصومان(ع) تفاوت داشته باشند به همان میزان از آنها دور هستیم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات