۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۸۲۳۸۵

برگزاری دوره اختبار و تثبیت طلاب جدیدالورود حوزه علمیه آمل

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل از برگزاری دوره اختبار و تثبیت طلاب جدیدالورود حوزه علمیه آمل خبر داد.
دوره اختبار

حجت الاسلام رضا قلی پور، مدیر مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل از برگزاری دوره اختبار و تثبیت ویژه طلاب جدیدالورود حوزه علمیه آمل خبرداد و تصریح کرد: این دوره در مدرسه علمیه شیخ فضل الله نوری واقع در منطقه بلده نور در حال برگزاری است.


وی با اشاره به این که در دوره اختبار و تثبیت برنامه های مختلفی برگزار می شود، تصریح کرد: محور فعالیت ها در راستای برگزاری فعالیت های علمی، فرهنگی، اخلاقی، قرآنی و آموزشی است که برای طلاب صورت می گیرد.


حجت الاسلام قلی پور با تاکید بر این که این دوره در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه و برای طلاب جدیدالورود برگزار می شود، خاطرنشان کرد: دوره اختبار و تثبیت برای طلابی که نمره قبولی ورودی حوزه های علمیه را کسب کردند صورت می گیرد که برای تثبیت حضور این عزیزان در حوزه های علمیه دوره اختبار برگزار می شود.


مدیر مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل تصریح کرد: در این دوره تلاش می شود تا با ارائه آموزش ها و برنامه های لازم، طلاب جدیدالورود خود را برای آغاز سال تحصیلی آماده کنند که باید از این فرصت ها به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است استفاده شود.


وی با بیان این که طلاب در دوره اختبار و تثبیت با شرایط حوزه و راه و رسم طلبگی آشنا می شوند، گفت: طلاب جدیدالورود باید فرصت ها را غنیمت شمرده و برای ارتقای سطح علمی و معنوی خود تلاش های شایسته ای را صورت دهند.


حجت الاسلام قلی پور از برگزاری دوره ارتقایی طلاب به همت مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل خبرداد و تصریح کرد: این دوره به مدت چهل و پنج روز و همزمان با ایام تابستان در مدرسه علمیه شیخ فضل الله نوری واقع در منطقه بلده نور برگزار شد.


مدیر مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل افزود: در دوره ارتقایی برای ایام تعطیلات طلاب سراسر کشور برنامه های مختلف آموزشی، فرهنگی، مطالعه دروس منتخب بزرگان، کرسی های آزاداندیشی و سلسله نشست های اخلاقی صورت گرفته است.


وی با تاکید بر این که حوزه های علمیه مرکز نشر و ترویج اسلام ناب محمدی(ص) است، گفت: پرورش طلاب با جامعیت علمی لازم در راستای رسیدن به اجتهاد در علوم حوزوی، متخلق به اخلاق و آداب اسلامی و متعهد به هدایت عموم مردم به سوی اهداف والای پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت معصومان(ع) در طراز حکومت اسلامی و اهداف ترسیمی مقام معظم رهبری برای حوزه های علمیه باید صورت گیرد.


حجت الاسلام قلی پور با بیان این که طلاب حوزه های علمیه به عنوان سربازان امام زمان(عج) هستند که باید از فرصت های خود به خوبی استفاده کنند، تصریح کرد: طلاب وظیفه ای مهم و اساسی در راستای ترویج تعالیم والای دینی بر عهده دارند که باید در عمل سرباز شایسته ای برای امام زمان(عج) باشند.


مدیر مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل با اشاره به این که طلاب باید تلاش های لازم را برای ارتقای سطح فعالیت های علمی و پژوهشی خود صورت دهند، گفت: امروز پژوهش محوری به عنوان یکی از ارکان اساسی پیشرفت و توسعه است که باید در فعالیت های علمی خود از آن بهره گیری کنیم.


وی افزود: طلاب به دانش محوری، تزکیه و تهذیب نفس توجه ویژه ای داشته باشند که بهره گیری از این اصول ارزشمند می تواند آن ها را در مسیر موفقیت و تعالی قرار دهد./1314/ت302/ب4

ارسال نظرات