۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۸۲۵۳۸
امام جمعه بخشایش:

حج عامل اقتدار، عزت و انسجام امت اسلام است

خبرگزرای رسا ـ حجت الاسلام غفاری ثانی حج را سبب اقتدار و عزت جامعه اسلامی دانست و گفت: از آنجایی که حج تجلی گاه وحدت و انسجام امت اسلام است، و عامل هراس استکبار و رژیم صهیونیستی است دشمنان دین مبین اسلام تلاش دارند تا این آئین وحدت بخش را تضعیف کنند.
حجت الاسلام غفاري خطيب جمعه بخشايش

حجت الاسلام عبدالغفار غفاری ثانی، امام جمعه بخشایش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حج را یکی از نقاط قوّت آیین مقدّس اسلام دانست و گفت: حج سبب اقتدار و عزت جامعه اسلامی است و این اقتدار تنها در زیر سایه امت واحده اسلامی محقق می‌شود.

 

وی با اشاره به توطئه دشمنان در تضعیف حج، ابراز داشت: از آنجایی که حج تجلی گاه وحدت و انسجام امت اسلام است، و عامل هراس استکبار و رژیم صهیونیستی است دشمنان دین مبین اسلام تلاش دارند تا این آئین وحدت بخش را تضعیف کنند.

 

امام جمعه بخشایش مسأله حج را یک مسأله بسیار مهم و حساس دانست و تصریح کرد: حج با عظمت می تواند بسیاری از مشکلات مردم مسلمان را حل کند، اگر مردم مسلمان از ظرفیت عظیم حج و حقایق آن آگاهانه بهره گیرند سبب رهایی از مشکلات خواهد بود.

 

وی با اشاره به مراسم برائت از مشرکین حج، تأکید کرد: حکومت حاکم بر عربستان با برگزرای  این مراسم عظیم و ضد استکباری مخالف است، یکی از بارزترین و مهم‌ترین برنامه های حج ابراهیمی برائت از مشرکین و استکبارستیزی است.

 

حجت الاسلام غفاری حج ابراهیمی را حجی به دور از تفرقه و همراه با اتحاد خواند و خاطرنشان کرد: چنین حجی است که هم دشمن شکن است، هم استکبار ستیز است و هم این‌که عامل عزت و رفع بسیاری از مشکلات مسلمانان است.

 

وی با اشاره به معنویت حج ابراهیمی، تصریح کرد: حجی که از روی بصیرت و آگاهی به حکمت احکام الهی صورت گیرد سبب تقویت روحیه معنوی و ایمانی حاجیان است، بنابراین یکی از بارزترین ویژگی های حج جنبه معنوی آن است.

 

امام جمعه بخشایش بر تأثیر حج روی معنویت حاجیان تأکید کرد: حج می تواند روی شخصیت حاجی تغییر شگرفی حاصل کند و در حقیقت حج واقعی همین است، بنابراین حاجی باید بعد از فریضه حج در خود تغییرات مثبت معنوی را مشاهده کند./854/ت302/ح

ارسال نظرات