۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۲۸۲۵۵۱
سخنران حرم رضوی مطرح کرد؛

ضرورت حفظ فضای فرهنگی جامعه بر اساس سیره رضوی

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم مطهر رضوی گفت: بنا به سیره رضوی انسان باید روابط صحیح و منطقی با خدا، با خود، با اطرافیان و با نظام طبیعت داشته باشد که با توجه به این روابط حفظ فضای فرهنگی برای هرکسی ضروری است.
حجت الاسلام فرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی، سخنران حرم مطهر رضوی امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با بیان این روایت امام جواد(ع) در خصوص زیارت امام رضا(ع) مبنی بر اینکه «هر کس پدرم را با معرفت زیارت کند گناهان گذشته و آینده اش آمرزیده شود»، اظهار کرد: همان گونه که خوردن دارو برای درمان و زدن واکسن برای پیشگیری از درد است، زیارت نیز سبب بخشیده شدن گناهان گذشته است و احترام به ساحت امام رضا(ع) زمینه گناه در آینده را برای انسان کاهش می دهد.


وی تصریح کرد: انسان پس از زیارت امام رضا(ع) احساسی خاص دارد زیرا عنایت امام نسبت به خود را لمس می کند.


حجت الاسلام فرازی بیان کرد: کردار، رفتار و گفتار ائمه اطهار(ع) برای ما حجت است، از این رو کسی می تواند به عاقبت بخیری امید داشته باشد که با پیروی از سنت رضوی جهار رابطه را در زندگی خود صحیح تعریف کند.


وی عنوان کرد: هنگامی زندگی به کام ما و شبیه سیره معصومان(ع) می شود که بتوانیم رابطه ای صحیح و منطقی با خدا، با خود، با اطرافیان و با نظام طبیعت برقرار کنیم.


سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: خداوند افزون بر این که خالق ما است مربی ما نیز هست که باید رایطه بندگی او برقرار کنیم؛ اگر کسی به طور حقیقی بنده خدا شود پاینده می شود و به فرموده امام علی(ع) «بنده خدا باش و  آزاد باش».


وی با اشاره به این که بندگی دو نشانه دارد، ابراز کرد: بنده متوجه خدا است؛ کسی که همواره خود را در محضر خدا می بیند در خلوت و جلوت به یاد خداست بنا به فرموده های خداوند در قرآن کریم همچون «انسان بداند ما از رگ گردن به او نزدیک تریم» همچنین «آیا انسان می داند ما او را می بینیم» در نتیجه باید رابطه خوبی با خدا برقرار کرد.


حجت الاسلام فرازی تصریح کرد: هر چه دارید از خدا است هیچ مالکیتی در دنیا حتی نسبت به اعضای بدن خود ندارید، کسی که این احساس در او شکل گرفت بنده خدا شده است.


وی با اشاره به رابطه انسان با خود گفت: سفارش شده که ای انسان سر سفره عقل خود بنشین و از نیروی عقل و تفکری که به تو داده ایم استفاده کن چنان چه کسی بخشی از عمرش را صرف تفکر کند برتر از 70 هزار سال عبادت است.


سخنران حرم مطهر رضوی در ادامه با تأکید بر پیروی از سیره امام رضا(ع) اظهار کرد: در کنار رابطه صحیح با خداوند و تعقل باید رابطه درست و منطقی با اطرافیان و خانواده خود برقرار کرد.


وی با بیان این که در گذر ع
مر باید رابطه صحیحی با پدر و مادر، با همسر، با فرزندان و خویشاوندان داشت، خاطرنشان کرد: اگر زنی تمام عمرش را به نماز و روزه بگذراند اما همسرش از او راضی نباشد عبادتش مقبول درگاه الهی نمی شود هم چنین اگر فرزندی عبادت حتی جهاد در کارنامه عملش باشد در حالی که پدریا مادرش از او راضی نباشد، این اعمال نیکش قبول نمی شود.


حجت الاسلام فرازی ابراز کرد: با الگو گیری از سیره و زندگانی امام رضا(ع) رابطه منطقی و درست با نظام طبیعت باید داشته باشیم که حفظ محیط زیست، حفظ بیت المال، رعایت حق الناس و حفظ فضای فرهنگی جامعه از مصادیق آن هستند.


وی تصریح کرد: بی حجابی هم حق الله و هم حق الناس است زیرا افزون بر آلوده کردن فضای معنوی جامعه سبب از هم پاشیده شدن نظام خانواده، رواج چشم چرانی و گناه در جامعه می شود.


سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: بخشی از افزایش آمار طلاق مرتبط به همین مسأله بدحجابی زنان در جامعه است، متأسفانه نمونه ها بسیاری از بی حجابی و بی عفتی در اطراف حرم امام رضا(ع) هم دیده می شود، گویا عده ای فضای بیرون خانه را با تالار عروسی اشتباه گرفته اند./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات