۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۸۲۷۷۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ نقش روحانیان در جذب جوانان به مسجد، ثبت نام آزمون معارف قرآن کریم در جاجرم، اعزام زائران حج تمتع خراسان شمالی از هفدهم شهریور و راهیابی نخستین اثر نمایشی از شیروان به جشنواره بین المللی تئاتر کردی برخی از عناوین اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی هستند.
اخبار كوتاه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیدجعفر حسینی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت سپاه فاروج گفت: نقش روحانی مساجد در برنامه های فرهنگی و مذهبی مهم و برنامه محوری آنان در جذب جوانان به مساجد تعین کننده است.

 

وی اضافه کرد: پایگاه های بسیج در صورت اتحاد وهمبستگی با دیگر ارکان فعال در سطح مساجد می توانند درجذب جوانان به این فضا نقش موثری داشته باشند.

 

حجت الاسلام حسینی یکی از عوامل مؤثر در کم فروغی بعضی مساجد در فعالیت های فرهنگی را نداشتن روحانی دائم یا مبلغان عنوان و خاطرنشان کرد: افراد فعال در حوزه های مختلف در مساجد باید به اخلاق اسلامی آراسته باشند تا خود عامل دفع افراد از برنامه های مساجد نشوند.

 

وی گفت: همه ارکان فعال در حوزه مساجد برای کیفیت بخشی وافزایش نشاط وشادابی در این فضاهای معنوی باید تلاش کنند.

 

ثبت‌نام آزمون معارف قرآن کریم در جاجرم

حجت الاسلام محمد صالحی نیا، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جاجرم از برگزاری آزمون معارف قرآن(مفاهیم) روز جمعه، سیزدهم شهریورماه خبر داد و گفت: ثبت‌نام مرحله شهرستانی این آزمون تا دوازدهم شهریور ادامه دارد.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقات معارف قرآن(مفاهیم) اظهار کرد: این مسابقات یکی از اقداماتی است که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت سالانه، در سراسر کشور برگزار می‌شود که سال‌های گذشته تحت عنوان مسابقات مفاهیم برگزار شد و امسال بر اساس بازنگری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان با عنوان مسابقات معارف قرآن در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

 

حجت الاسلام صالحی نیا افزود: ثبت‌نام مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات آغاز شده و تا دوازدهم شهریور ماه  نیز ادامه دارد و عموم افراد می‌توانند با مراجعه به اداره اوقاف جاجرم و یا سایت مسابقات قرآن به آدرس www.s-iqc.ir برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به محتوا و منبع مسابقات گفت: منبع آزمون مرحله شهرستانی این مسابقه، تفسیر سوره‌های انفال و توبه بر اساس تفسیر نمونه بوده و در مقطع سنی بالای 18 سال برگزار می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جاجرم تصریح کرد: نفرات اول تا پنجم مرحله شهرستانی به تفکیک خواهران و برادران با حداقل نمره 80 انتخاب شده و به مرحله استانی راه می یابند.

 

اعزام زائران حج تمتع خراسان شمالی از 17 شهریور

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی از اعزام زائران حج تمتع این استان از 17 شهریورماه امسال خبر داد و گفت: اعزام زائران به مکه مکرمه به مدت سه روز از فرودگاه بین المللی مشهد تا20 شهریور ادامه دارد.

 

محمد قاصری با اعلام این خبر از اعزام 620 زائر  به حج تمتع از استان خراسان شمالی در سال جاری خبر داد و افزود: از این تعداد متقاضی 333 نفر زن و 287 نفر مرد هستند.

 

وی با بیان اینکه در حج تمتع امسال شش کاروان از خراسان شمالی اعزام می شود، افزود: از این تعداد کاروان سه کاروان از مرکز استان اعزام شده و از شهرهای اسفراین، شیروان و مانه و سملقان نیز هرکدام یک کاروان اعزام خواهیم داشت و همچنین از این تعداد، چهار کاروان مدینه قبل و دو کاروان مدینه بعد هستند.

 

قاصری با اشاره به کاهش 20 درصدی آمار زائران اعزامی خراسان شمالی به خانه خدا برای حج تمتع در سال جاری به نسبت سال گذشته، دلیل آن را اجرای طرح توسعه و بازسازی در مکه اعلام کرد.

 

راهیابی نخستین اثر نمایشی از شیروان به جشنواره بین المللی تئاتر کردی

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: نخستین اثر نمایشی تئاتر خراسان شمالی از این شهرستان به جشنواره بین المللی تئاتر کردی راه یافت.

 

احمد زیبایی اظهار کرد: نمایش کردی( ده نگ آییر) به معنای صدای آتش به کارگردانی کاظم صفرپور و نویسندگی مرحوم استاد زارعی با ایفای 15 بازیگر به جشنواره بین المللی راه یافت.

 

وی گفت: از 46 اثر ارسال شده به دبیرخانه، 13 اثر نمایشی از کشورهای ایران، ترکیه و عراق انتخاب شدند که از 15 تا 19 شهریورماه امسال برای مرحله نهایی در سقز با یکدیگر رقابت خواهند کرد./9314/پ203/ح

ارسال نظرات