۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۲۸۲۸۳۵
استاد حوزه و دانشگاه:

سیره رضوی و کرامت علوی الگوی کامل برای نوع‌دوستی و احترام اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ریاضی توجه به هم نوع، احترام به یکدیگر و دستگیری و مدارا با مردم را از بارزترین راه های تحقق شعار سال دانست و گفت: سیره رضوی و کرامت علوی یک الگوی سالم و کامل برای نوع دوستی و احترام اجتماعی است.
دهه کرامت رضوي

حجت‌الاسلام باقر ریاضی بخشایش، استاد مدرسه علمیه طالبیه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به ظرفیت های دهه کرامت در زمینه سازی تحقق شعار سال، گفت: دهه کرامت نویدبخش محبت و کرامت در میان آحاد مردم است.

 

وی دهه کرامت را بستر مناسب و بهانه‌ای برای همدلی و همزبانی خواند و ابراز داشت: تمسک به کرامت فاطمی و مسلک ایشان و توجه به آداب و روش برخورد کریمانه معصومان زمینه ساز اتحاد و همدلی میان مردم است.

 

این استاد جامعةالمصطفی العالمیه تبریز با تأکید بر رفتار کریمانه اهل بیت(ع)، ابراز داشت: کمک به یکدیگر، حمایت و رسیدگی به مشکلات مردم راه را برای ایجاد همدلی و همزبانی در عرصه جامعه را فراهم می آورد.

 

وی افزود: از جمله رفتارهای بزگوارانه امام رضا(ع) کمک و دستگیری از مظلومان و مستمندان جامعه بود، اگر چنین فرهنگی در جامعه نشر پیدا کند و در این ایام مردم به این ویژگی توجه لازم را داشته باشند، می توانند شاهد یک صمیمت اجتماعی باشند.

 

حجت الاسلام ریاضی ابراز داشت: امام رضا(ع) همواره همه مؤمنان را به همدلی و همراهی با یکدیگر توصیه مؤکد فرموده‌اند، از منظر ثامن‌الحجج(ع) هیچ عملی بالاتر و ارزشمندتر از محبت به دیگران و همدلی با مردم و به‌ ویژه در راه‌ماندگان و فقرا نیست.

 

وی ادامه داد: سیره زندگی امام هشتم(ع) نشان می‌دهد که ایشان چه در دوره‌ای که در مدینه حضور داشتند و چه زمانی که راهی خراسان و عهده‌دار ولایت‌عهدی شدند، همواره با مردم همدل و همراه بودند، نمونه و مصداق عینی برخوردهای حضرت، همنشینی و همزبانی ایشان با فقرا و غلامان است.

 

این استاد حوزه تصریح کرد: ایشان همسفر فقرا و خدمت‌کاران می‌شدند تا الگویی باشد برای همه مردم و به‌ ویژه کارگزاران جامعه اسلامی که هرگز خود را بهتر و برتر از سایر مردم جامعه تصور نکنند.

 

وی خاطرنشان کرد: بنابراین، الگوی همدلی و همزبانی را باید در سیره ایشان جست‌وجو کنیم و با تأسی به مشی این امام همام که برگرفته از سیره سایر معصومین(ع) است، شعار مورد توجه رهبر انقلاب اسلامی را در جامعه گسترش دهیم.

 

حجت الاسلام ریاضی توجه به هم نوع، احترام به یکدیگر و دستگیری و مدارا با مردم را از بارزترین راه های تحقق شعار سال عنوان و تأکید کرد: سیره رضوی و کرامت علوی یک الگوی سالم و کامل برای نوع دوستی و احترام اجتماعی است.

 

وی مدارا با مردم و رفتار کریمانه را مورد تأکید روایات اسلامی خواند و اذعان داشت: مدارا  و خوش رفتاری همراه با نگاهی کریمانه و تمرین این ویژگی در ایام دهه کرامت که خود بستر ساز فکری برای انجام این فریضه است در تحقق وحدت و انسجام بسیار مؤثر است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان ضمن ابراز امیدواری در بهره گیری از فرصت دهه کرامت، تصریح کرد: امید است این ایام بهانه ای برای پیگیری و توجه مضاعف به بیانات رهبری و بستر ساز تحقق شعار همدلی و همزبانی باشد./854/ت302/ح

ارسال نظرات