۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۲۸۲۸۴۰

زائرسرای بزرگ تبریزی‌ها در مشهدالرضا احداث می شود

خبرگزاری رسا ـ زمین زائرسرای شهروندان تبریزی در مشهد مقدس خریداری شده و به زودی همزمان با دهه کرامت عملیات احداث آن کلنگ زنی خواهد شد.
 مشهد مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، صادق نجفی، شهردار تبریز عصر امروز در دیدار خادمان و اعضای کانون جوانان رضوی تبریز با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش زائر سراها در کشور اظهار داشت: در شهرداری تبریز تصویب کرده ایم که زائرسرایی را در شهر مشهد احداث کنیم.

 

وی ادامه داد: زمین این زائرسرا خریداری شده و در یکی از ایام ها کلنگ زنی خواهد شد. هدف از ایجاد این زائرسرا راحتی مردم آذربایجان در زمان مسافرت به شهر مشهد است که با احداث این زائر سرا مردم آذربایجان هنگام مسافرت به شهر مشهد می توانند در این زائر سرا اقامت کنند.

 

شهردار تبریز با بیان این‌که وسعت زمین این زائر سرا هزار متر بوده و در فاصله 3 کیلومتری از حرم ساخته خواهد شد، گفت: تبریز یکی از صحن های حرم امام رضا (ع) می باشد و همواره در خدمت آن امام همام هستیم.

 

بنابر این گزارش، اکرم حضرتی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تبریز در دیدار اعضای کاروان زیر سایه خورشید از شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: شورای اسلامی شهر تبریز پیشتاز ترویج فرهنگ رضوی بوده وهمواره از حرکت های مذهبی و دینی حمایت کرده است.


وی حضور خادمان رضوی را یک فرصت ارزشمند معنوی و فرهنگی برای تبریز و آذربایجان شرقی برشمرد و با تأکید بر تبعات مثبت حرکت های فرهنگی کاروان رضوی در چند سال گذشته بیان کرد: برای ایجاد فضای معنوی و رضوی آمادگی کامل داریم تا از طرف شورای اسلامی شهر اقدامات لازم را انجام دهیم.


حضرتی با بیان این‌که شورای اسلامی شهر تبریز پیشتاز ترویج فرهنگ رضوی بوده و همواره از حرکت های مذهبی و دینی حمایت کرده است، گفت: تبریز و مرم خطه آذربایجان همواره عشق و ارادت خاصی به اهل بیت عصمت و طهارت داشته و دارند.


گفتنی است، در ادامه صلوات خاصه امام رضا (ع) قرائت و مداحی از سوی خادمان رضوی در صحن شورای اسلامی شهر تبریز انجام شد و همچنین شورای اسلامی شهر تبریز از رییس کانون جوانان رضوی آذربایجان شرقی به واسطه خدمات فرهنگی و مذهبی تجلیل کرد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات