۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۲۸۲۸۵۶
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی:

معرفی اسلام ناب به جهان، چهره حقیقی گروه های تکفیری را آشکار می کند

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به این که معرفی اسلام ناب به جهان، چهره حقیقی گروه های تکفیری را آشکار می کند، گفت: دشمن قصد دارد، اسلام لائیک را جایگزین اسلام ناب و ظلم ستیز کند تا مسلمانان از درون فرو بپاشند.
معرفی اسلام ناب به جهان، چهره حقیقی گروه های تکفیری را آشکار می کند معرفی اسلام ناب به جهان، چهره حقیقی گروه های تکفیری را آشکار می کند معرفی اسلام ناب به جهان، چهره حقیقی گروه های تکفیری را آشکار می کند معرفی اسلام ناب به جهان، چهره حقیقی گروه های تکفیری را آشکار می کند  اسلام ناب محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جلال حسینی، دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی، شب گذشته در اختتامیه همایش «سبک زندگی، همدلی و همزبانی» که با حضور ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: ما نباید به مقدسات سایر مذاهب اهانت کنیم؛ بلکه باید به مشترکات تأکید کنیم تا سعادت و عاقبت به خیری مسلمانان تأمین شود. ما مشترکاتی چون قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص) را داریم که تأکید بر این ها مصونیت بخش است.

 

وی ابراز کرد: امام خمینی(ره) واژه جدیدی به نام اسلام ناب وارد ادبیات سیاسی دنیا کردند و در مقابل اسلام امریکایی را معرفی کردند، شاید آن روز، خیلی ها به خطرات و تهدیدات اسلام آمریکایی توجه نکردند، اما امروز با سه وجه از اسلام آمریکایی، به عنوان های گروه های تکفیری، سکولار ترکیه ای و شیعه انگلیسی روبرو هستیم.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: اگر امروز در طراحی نقشه دشمنان تأمل کنیم، استحاله مسلمانان از درون را از اهداف آن ها می بینیم که قصد دارند مسلمانان در مقابل هم قرار بگیرند.

 

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: دشمن قصد دارد، اسلام لائیک را جایگزین اسلام ناب و ظلم ستیز کنند و در نتیجه بتوانند دولت ها و حکومت ها را تجزیه کنند؛ یاوه گویی های غرب برای تجزیه سوریه نیز در همین راستا است.

 

اندیشه های ناب اسلامی را به زبان های گوناگون به جهان عرضه کنیم
مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به رسالت شیعیان در برابر طراحی دشمن اشاره کرد و گفت: ما نباید درباره ائمه اطهار(ع) غلو کنیم و همچنین باید از گسترش خرافات جلوگیری کنیم.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: ما باید تفسیر درست از اسلام ناب را به جهان عرضه کنیم. امروز اسلام ناب به دنیای غرب نرسیده است؛ چرا که دنیای غرب تحت امپراتوری رسانه ای صهیونیست ها قرار دارد.

 

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: متأسفانه ما معارف اسلام ناب را در کتابخانه ها بایگانی و محبوس کردیم و این معارف ناب به گوش دنیا نرسیده است.

 

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی عنوان کرد: ما باید قرآن را به عنوان منبع اصیل به دنیا معرفی و اندیشه های اسلام را به زبان های گوناگون به دنیا عرضه کنیم. 

 

معرفی اسلام ناب به جهان، چهره حقیقی جریان های تکفیری را آشکار می کند

وی ابراز کرد: کسانی که به مقدسات سایر مذاهب توهین می کنند، دلسوز و طرفدار اهل بیت(ع) نیستند و این وظیفه ما است که دست های پشت پرده این جریان های منحرف را معرفی کنیم.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که معرفی اسلام ناب به جهان، چهره حقیقی جریان های تکفیری را آشکار می کند، تصریح کرد: بیانیه هایی که علمای شیعه و اهل سنت درباره معرفی این جریان های تکفیری صادر می کنند، قدمی در جهت آشکار شدن چهره حقیقی این گروه های تکفیری است.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی به فعالیت های آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: آستان قدس رضوی در حوزه های آموزش، پژوهش، کتابداری، نشر، رسانه و تبلیغ دینی فعالیت می کند.

 

وی با اشاره به این که هدف این آستان، نشر قرآن و معارف اسلام ناب است، گفت: حضور 30 میلیون زائر در حرم مطهر رضوی، نشان از ظرفیت بی بدیل و بی نظیر این مجموعه است که این مجموعه خدمات گسترده ای را به زائران ارائه می کند.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از سجاد فروزش، معصومه محسنی‌زاده، ثریا قطبی و مینا باهنر، به عنوان برگزیدگان نشست علمی سبک زندگی رضوی در سال گدشته، تقدیر شد./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات