۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۸۲۸۷۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

اخلاق مبتنی بر اسلام موجب پالایش نواقص فرهنگی در جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام، گفت: نهادینه سازی اخلاق و منش مبتنی بر اسلام، زمینه ساز پالایش نواقص فرهنگی موجود است.
حجت الاسلام اراکي

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به اینکه اقدامات بیشتری در راستای جذب جوانان به آموزه های اسلام ناب محمدی لازم است، عنوان داشت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب باید اقدامات مناسبی جهت شناساندن آسیب های ماهواره و فضای مجازی به جوانان انجام شود و جامعه را از وجود چنین دام هایی که غالبا در کمین نسل جوان است آگاه کرد.


وی ادامه داد: حضور واقفان خیر اندیش، عالمان بزرگ استان و مقاومت مردم در زمان جنگ نشان دهنده گرایش مردم به سوی اصلاح و بهبود فضای فرهنگی جامعه است.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های متنوع و جذاب همچون نمایش فصل شیدایی که هم اکنون در سطح استان در حال برگزاری است با استفاده از امکانات سمعی و بصری موجود، به بازگویی تاریخ بشریت پرداخته و با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم استان روبرو شده است، چنین برنامه هایی به روشنگری در مورد تهاجمات فرهنگی و تحریف های دین اسلام در دیگر ادیان می پردازد.


حجت الاسلام حسینی اراکی هدایت جوانان به مسیر درست را از مهم‌ترین اهداف اسلام خواند و یادآور شد: اکثریت جامعه ما را جوانان تشکیل می دهند، با اصلاح نسل جوان، جامعه اصلاح می شود زیرا اداره امورات کشور در دست همین جوانان است.


وی مردم کرمانشاه را مردمی معتقد و متدین دانست و گفت: باید با صبر و استقامت به اصلاح و جبران کمبودهای جامعه پرداخت و خلل هایی که دشمنان بر اثر تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم، به فرهنگ اصیل اسلامی کشور وارد کرده اند را برطرف کرد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در پایان اظهار داشت: نهادینه سازی اخلاق و منش مبتنی بر اسلام زمینه ساز پالایش نواقص فرهنگی موجود است و باید با ایجاد جذبه و کشش در برنامه های فرهنگی، نسل جوان کشور را از گرفتاری در بند تهاجمات فرهنگی رهانید و رخنه های ایجاد شده از سوی دشمنان اسلام را برطرف و دژی مستحکم در مقابل هجمه های آنان ساخت./857/ت303/ح

ارسال نظرات