۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۸۲۹۰۰
صبح امروز؛

یادواره شهدای اصناف و ترور در تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم یادبود شهدای بازار و اصناف با حضور جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین، اعضای خانواده شهید اندرزگو و علاقه‌مندان به فرهنگ شهادت و ایثار صبح امروز در منطقه قدیمی سبزه میدان تهران برگزار شد.
يادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادبود شهدای بازار و اصناف، با حضور سردار علی فضلی جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین، اعضای خانواده شهید اندرزگو و علاقه‌مندان به فرهنگ شهادت و ایثار صبح امروز در منطقه قدیمی سبزه میدان تهران برگزار شد.

 

خصومت منافقین 17 هزار شهید ترور به ‌جا گذاشت

در بخشی از این مراسم یادبود، سردار علی فضلی با اشاره به برگزاری مراسم یادبود در بطن بازار تهران، گفت: برگزاری چنین مراسماتی نشان‌گر آن است که تلاش‌ها و جان‌فشانی‌های شهدا از یاد نرفته و همچنان پیام آن‌ها زنده است.

 

وی ادامه داد: امام(ره) بر مبارزه همه جانبه با دشمن تأکید داشتند و حتی خاطراتی که از زمان جنگ نقل می‌شود، ایشان به فرماندهان می‌گفتند همیشه باید به دشمن حمله کرد و خواب بر او حرام کرد.

 

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین با گرامی داشتن یاد شهدای بازار همچون شهید رضا چراغی، بروجردی، هاشمی و متوسلیان، افزود: باید یاد تمام شهدا را زنده نگاه داشت، علاوه بر این نیز باید خدمات کسانی را که پس از جنگ چه در حوزه دفاع مقدس تلاش می‌کنند و چه در سایر ارگان‌ها، دیه و از آن‌ها تقدیر شود.

 

فضلی در پایان با تقبیح اعمال جنایتکارانه گروه‌های تروریستی، تصریح کرد: خصومت‌های منافقین پس از انقلاب اسلامی سبب شد تا امروز 17 هزار شهید ترور داشته باشیم که نشان دهنده عمق دشمنی منافقان است.

 

شهید اندرزگو، گوش به فرمان امام شهدا بود

در بخش ابتدایی این مراسم حجت الاسلام اندرزگو با بیان خاطراتی از زندگی پدر شهید خود، گفت: شهید اندرزگو همیشه گوش به فرمان امام راحل بود و در خصوص قیام 15 خرداد نیز این شهید بزرگوار با لبیک گفتن به فرمان امام به مبارزه با طاغوت پرداخت.

 

وی افزود: پس از قیام 15 خرداد نیز شهید اندرزگو از حرکت نایستاد و تا آخرین روز زندگی در راه امام شهدا و پیگیری اهداف انقلاب اسلامی بر علیه نظام طاغوت و شخص شاه به مبارزه پرداخت.

 

حجت الاسلام اندرزگو در پایان با سفارش به ولایت‌مداری ملت، تأکید کرد: قبل از انقلاب امثال شهید اندرزگو پشتیبان امام راحل بودند، امروز نیز باید ما با پیروی از مقام معظم رهبری، پشتیبان انقلاب و ولایت فقیه باشیم.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم، هنرمندان با اجرای تئاتر یاد و خاطره شهدای اصناف و ترور را زنده نگه داشتند.

 

شایان ذکر است، نام این برنامه در برخی از خبرگزاری‌ها با عبارت یادوراه سرداران شهید و 500 شهید ترور اصناف نیز خبر رسانی شده بود./856/پ202/ح

ارسال نظرات