۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۲۸۳۰۵۷
حدادیان مطرح کرد؛

معرفی دزفول به عنوان نماد مقاومت در جهان اسلام

خبرگزاری رسا ـ دبیر سیزدهمین همایش سوختگان وصال با اشاره به دلاور‌مردی‌های مردم دزفول، گفت: در روزگاری که ما شاهد حملات متعدد به یمن و سوریه هستیم و مشکلات بی‌شمار مردم عراق را مشاهده می‌کنیم، باید با الگو قرار دادن شهر دزفول برای مردم منطقه همایشی را با نام «الف دزفول» برگزار کنیم.
الف دزفول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری سیزدهمین همایش سوختگان وصال با محوریت ادبیات جنگ، با حضور سعید حدادیان، دبیر همایش سوختگان وصال، عصر امروز در مؤسسه فرهنگی اوج برگزار شد.

 

حدادیان در این نشست با اشاره به برگزاری اولین دوره همایش سوختگان وصال، گفت: ابتدا بنا نداشتیم این همایش را به‌صورت متمرکز و سالانه برگزار کنیم، اما پس از این‌که بازخورد‌های بسیار خوبی را دریافت کردیم، این همایش را برای سال‌های بعد نیز ادامه دادیم.

 

وی افزود: در سال دوم نیز این همایش را با رویکردی جدید ادامه دادیم، ضمن این‌که در آن داستان نیز به همایش اضافه شد، اما فقط در همان سال موضوع عکس را پی‌گیری کردیم و پس از آن ادامه ندادیم.

 

حدادیان با بیان این مطلب که در دوره‌های سوم و چهارم به ‌ترتیب به موضوع آزادگان و مفقودین توجه شد، ادامه داد: در سال سوم، برنامه ما با نام فصل صبوری و به افتخار جانبازان پی‌گیری شد، در سال چهارم نیز به دلیل این‌که در آن سال‌ها اعلام شد که حدود 7 هزار مفقود الاثر همچنان باقی مانده، همایش سوختگان وصل به مساله مفقودین پرداخت.

 

مداح اهل بیت(ع) ادامه داد: برنامه همایش سوختگان وصل را در دوره پنجم با محوریت همسران صبور جانبازان برگزار کردیم، ضمن این‌که سه سال متوالی نیز به موضوع راهیان نور، شلمچه و هویزه پرداختیم.

 

دبیر همایش سوختگان وصل با اشاره به دیدار اعضای همایش با مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته، و تأکید ایشا‌ن بر اهمیت پرداختن به زندگی جانبازان شهید، تصریح کرد: پس از این دیدار تصمیم گرفتیم تا همایشیرا با موضوع جانبازان شهید برگزار کنیم، علاوه بر در سال بعد نیز به موضوع مهم شهدای ترور پرداختیم و به‌طور ویژه موضوع دانشمندان شهید هسته‌ای را مد نظر قرار دادیم.

 

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در همایش دوره‌های یازدهم و دوازدهم، گفت: در این سال‌ها به‌ترتیب به موضوع مهم مادران و پدران شهید پرداخیتم که می‌توان گفت این همایش‌ها نقطه عطفی در کار ما شد.

 

حدادیان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جریان هنر دفاع مقدس، اضافه کرد: ایشان همیشه تاکید دارند که نعمت نباید معطل بماند و اهالی هنر باید کار‌های خود را در حوزه ادبیات جنگ ارائه بدهند.

 

دبیر همایش سوختگان وصل با بیان این مطلب که امسال بحث مقاومت، موضوع اصلی کار ماست، تأکید کرد:  در روزگاری که ما شاهد حملات متعدد به یمن و سوریه هستیم و مشکلات بی‌شمار مردم عراق را مشاهده می‌کنیم، با الگو قرار دادن شهر دزفول برای مردم منطقه همایشی را با نام «الف دزفول» برگزار کنیم.

 

مداح اهل بیت(ع) با اشاره به جایگاه شاعر بزرگ معاصر مرحوم قیصر امین پور در میان هنر دوستان و عاشقان ادبیات جنگ، اضافه کرد: مرحوم امین پور با این‌که زاده گتوند بود، اما خودرا دزفولی می‌دانست، بر این اساس امسال تصمیم گرفته‌ایم تا در حاشیه همایش سیزدهم، برای دومین بار از مقام شامخ این شاعر برجسته تجلیل کنیم.

 

وی در بخش دیگری از این مراسم به منابع پیش‌بینی شده برای مطالعه درباره همایش سیزدهم اشاره کرد و اضافه کرد: علاوه 14 منبع اصلی که معرفی شده است، کتاب حماسه ماندگار دزفول، نوشته احمد لطیف‌پور می‌تواند منبع بسیار خوبی جهت مطالعه باشد.

 

دبیر همایش سوختگان وصل مهلت ارسال آثار را 20 مهر اعلام کرد و گفت: در تاریخ 18 آبان در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

 

حدادیان در پایان نحوه ارسال آثار را به این شرح اعلام کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس تهران ـ‌ صندوق پستی 1689-13145 ارسال کنند و یا با شماره تماس و نمابر 66484522 دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران تماس بگیرند. کتاب‌های این همایش در 22 جلد تدوین شده که 4 جلد آن آمده چاپ است و 18 آبان بنای رونمایی ویژه از این کتاب‌ها گذاشته شده است./856/پ202/ح

ارسال نظرات