۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۳
کد خبر: ۲۸۳۰۹۶
رییس انجمن شعر طلاب خراسان رضوی:

شعر حوزه نیمه جان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیدی با بیان این که ما باید دلسوز شعر آیینی باشیم، گفت: امروزه اسب شعر با لاابالی گری مسیر می پیماید و ادامه دادن با این وضعیت نتیجه ای را به دنبال ندارد.
حجت الاسلام سيدي
رييس انجمن شعر طلاب خراسان رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسین سیدی، رییس انجمن شعر طلاب خراسان رضوی، شب گذشته در نشست هم اندیشی انجمن های ادبی هنری حوزه علمیه از سوی اداره هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان که در مجتمع شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد، گفت: فعالیت حجت الاسلام عیسی نژاد، مدیر مرکز فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی در طول چند ماه گذشته سبب همکاری ها و تعاملات بیشتر با سازمان شده است و وی پشتوانه گرمی برای حضور ما است.


رییس انجمن شعر طلاب خراسان رضوی ادامه داد: ما در انجمن شعر طلاب خراسان کمی دروغ گفتیم، کتاب ها را چاپ می کنیم، بودجه می دهیم اما چهار سال یبه شاعران دروغ گفتیم و وعده سر خرمنی دادیم، امروز هم را سوار کردن کلک شاعران را به این سالن دعوت کردیم، این درد ها مفصلا بیان شده است اما ما باید به دنبال اصلاح زیر بنای فرهنگی کارهایمان باشیم.


وی با بیان این که ما باید دلسوز شعر آیینی باشیم، خاطر نشان کرد: امروزه اسب شعر با لاابالی گری مسیر می پیماید و ادامه دادن با این وضعیت نتیجه ای را به دنبال ندارد، ما فقط نباید خودمان با خودمان شعر بخوانیم، بدون ابزار مادی پیش رفتن ممکن نیست، اخلاص داشتن در همه چیز امری مهم است و دروغ گفتن سر بودجه به شاعران طلاب شایسته نیست.


حجت الاسلام سیدی با بیان این که با بودجه اندک برنامه بهتر از این نمی توان تحویل داد، تصریح کرد: اگر بناست یک کار فرهنگی کنیم و ما را به عنوان گروهی رسمی بشناسند، باید بودجه خرج کرد، ما داریم به شکلی خرامان خرامان پیش می رویم و اینگونه حرکت کردن پایانش تباهی است. همچنین باید وظایف مسوولان و دوستان شناخته شود.


رییس انجمن شعر طلاب خراسان رضوی افزود: باید راه های جذب بودجه دولتی شناخته شود و پیوست ها مفصلا تبیین گردند، همچنین کار فرهنگی کار سختی نیست اما نیازمند تبیین دقیق و عمیق سیاست هاست.


وی با بیان این که شعر مشهد همچنان سردرگم است، گفت: اگر قرار است واقعا کاری صورت گیرد، باید در همین جلسه مصوباتی داشته باشیم، باید پیگیر باشیم و به استناد مصوبات قدم برداریم، ما نیز قول می دهیم که فروگذاری نکنیم، روند نشر کتاب امروزه باید مشخص و تعیین شده باشد.


حجت الاسلام سیدی ادامه داد: از سویی قم باید با یک حمایت جدی مالی مشهد را در بر بگیرد، خراسان ظرفیت بی نهایت دارد؛ شعر حوزه علمیه نیمه جان است و باید با تدبیر و راهبرد جان تازه ای را به آن بخشید./864/پ202/ب4

ارسال نظرات