۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۲۸۳۱۰۲
حجت الاسلام رفیعی:

معرفت امام نیازمند شناخت جایگاه ایشان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رفیعی در حرم رضوی گفت: برای قوت گرفتن معرفت و آگاهی نسبت به امام باید جایگاه ایشان را شناخت، قیل از آن که سیره ائمه برای مردم بازگو شود باید به نمونه هایی از کرامت و ویژگی های آنان پرداخته شود تا مردم با امام و جایگاه ایشان آشنا شوند.
حجت الاسلام رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ناصر رفیعی، کارشناس دینی رسانه ملی در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با اشاره به روایاتی در خصوص ثواب زیارت امام رضا(ع) گفت: هیچ گناه کاری به زیارت امام رضا نمی آید مگر آنکه خدا او را می بخشد، همچنین آمده است که هرکس می خواهد قلبش از غم آزاد باشد کنار صاحب این قبر آید، خداوند فرزندی از پیامبر اکرم(ص) را در این مضجع شریف قرارداده است و در روایت دیگری آمده که زائر امام رضا خود را در کنار اهل بیت(ع) می بیند.

 

وی به تبیین جایگاه و مقام ایشان پرداخت و افزود: در عیون الاخبارالرضا چنین بیان شده که مقام امامت امام بی نظیر است از جمله این که علم و دانش او الهی است، از نزد خدا به او واگذار شده است، مقام امامت را خداوند تعیین می کند و نزد مردم نیست، مقامی است که خدا آن را به حضرت ابراهیم(ع) بخشید، این مقام به افراد ستمگر و کسانی که سابقه بت پرستی دارند، نمی رسد.

 

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: باور و اعتقاد به امام رضا(ع) فراگیر است و مختص شیعیان نیست، اهل سنت نیز به امامت امام رضا معتقد هستند.

 

وی به نام گذاری فرزند اشاره کرد و گفت: در نام گذاری فرزند اولویت با اسامی ائمه اطهار است، اسامی ائمه فراگیر و بین الملی است، عرب و عجم ندارد که برخی به بهانه ایرانی بودن اسامی خاص ایرانی و گاهی غیر مذهبی انتخاب می کنند.

 

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: علم مطلق از آن خدا است و حق تعالی این علم را اهل بیت(ع) عطا فرموده است و علم غیب امام در عرض علم خدا نیست بلکه در طول و راستای علم الهی است.

 

کارشناس رسانه ملی با تأکید بر این که برای قوت گرفتن معرفت و آگاهی نسبت به امام باید جایگاه ایشان را شناخت، اظهار کرد: قبل از آن که سیره ائمه برای مردم بازگو شد باید به نمونه هایی از کرامت و ویژگی های آنان پرداخته شود تا مردم با امام آشنا شوند؛ مردم بدانند علم امام علم لدنی و الهی است، بدانند زنده و بودن و نبودن امام در توجه به افراد تفاوتی ندارد و جواب سلام هر کسی که به زیارت آید، را می دهند.

 

وی با بیان این که محبت با معرفت فرق می کند، عنوان کرد: تمام محبان و دوستداران نسبت به ائمه شناخت و معرفت ندارند، بسیاری از غیرمسلمانان درباره اهل بیت کتاب نوشته اند اما همه آنان دارای معرفت نبوده اند.

 

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به این که معرفت امام دو لایه دارد، افزود: اعتقاد به امامت یعنی امام را باور کنیم و شناخت صفات ایشان یعنی بدانیم امام فراتر از یک بشر عادی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام رضا(ع) در روایتی به زید از سختی هایی که شیعه در راه آنان می کشد، سخن گفته است، این که شیعه چگون شگل گرفته و چه سختی هایی کشیده است، از همان ابتدا مورد توجه امام بوده است که از قبل نسبت به آن خبر داده اند.

 

سخنران حرم مطهر رضوی عنوان کرد: ظلم داعش و القاعده به یمن و بحرین از جمله سختی های امروز شیعه است، ترور و کشتن مردم به جرم شیعه بودن از پیش بینی هایی بوده است که ائمه به آن اشاره داشتند، در برخی از کشورها مردم اعتقاد و باورهای مذهبی خود را از ترس حکومتشان پنهان می کنند./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات