۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۲۸۳۱۰۵
استاد حوزه علمیه:

داعش بزرگ‌ترین خدمت را به آمریکا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی گفت:‌ گروه تکفیری و تروریستی داعش با انجام نقشه های شوم و قتل عام مردم بی گناه مسلمان بزرگ ترین خدمت را به آمریکا می‌کند.
آيت الله سيد عبدالصاحب موسوي ، از علماي استان خوزستان و استاد حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید عبدالصاحب موسوی، از علمای استان خوزستان و استاد حوزه علمیه، شامگاه دوشنبه(2 شهریورماه)، در مراسم میلاد امام رضا(ع) که در دفتر وی در اهواز برگزار شد، با تبریک میلاد امام رضا(ع) به حاضران در مجلس و دهه کرامت، ابراز داشت: براساس روایت هرکس امام رضا(ع) را زیارت کند آتش جهنم بر او حرام می شود.

 

وی با بیان این که امامت در اسلام پس از توحید و نبوت مهم ترین مسأله در دین است، ادامه داد: به این مسأله باید به طور ویژه پرداخت و به آن اهتمام ورزید.

 

این مقام مسؤول رهبری و فرماندهی را کلید خیر خواندند و افزود: اگر رهبری از سوی ائمه اطهار(ع) از مسیر خود خارج شود منشأ هر شری خواهد شد؛ براساس حدیث امام باقر(ع) به مسأله ای همانند موضوع ولایت سفارش نشده است.

 

آیت الله موسوی افزود: خداوند در دوران رهبری حضرت ابراهیم(ع) درخصوص ایشان گفته که برای مردم قوم خود امام بود، همچنین پیامبراکرم(ص) نیز اینگونه بود که این مسأله بیانگر عظمت و جایگاه امامت و رهبری است.

 

این عالم خوزستانی گفت: امام صادق(ع) می فرماید، خداوند حضرت ابراهیم(ع) را پیش از آن که به عنوان پیامبر برگزیند، به عنوان عبد انتخاب کرد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که مکتب اهل بیت(ع)، مدرسه ای عظیم و رفیع است، عنوان کرد: متأسفانه جاه طلبی مردم در این مسأله بسیار بالا است.

 

وی تصریح کرد: ادعای هر شخصی درخصوص امامت را نمی توان قبول کرد چراکه امامت شرایط و ویژگی های دارد که باید در طرف مقابل وجود داشته باشد؛ پاسخ دادن به همه سؤالات و دعوت مردم به دین خدا برخی از کارهای امامت است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که روزی امام رضا(ع) به همراه عبدالعزیز بن مسلم در مسجد جامع شهر مرو حضور داشتند، ادامه داد: در این میان برخی به صورت دسته جمعی نشسته بودند و درخصوص امامت بحث می کردند.

 

آیت الله موسوی ادامه داد: امام رضا(ع) با شنیدن مطابی که درخصوص امامت می گفتند، عرض کرد که اینها بدون هیچ علمی و شناخت از امامت در این باره صحبت می کنند و در حقیقت جاهل شده اند.

 

این عالم خوزستانی با بیان این که مسأله امامت از کمال دین است و امت از طریق امامت، راه خود را پیدا خواهد کرد، ابراز داشت: امامت در اختیار افرادی که به نفس خود ظلم کنند، تعلق نمی گیرد؛ علم و معارف اهل بیت(ع) دریایی است که پایانی برای او وجود ندارد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که در کشورهای منطقه شاهد جنگ و ناآرامی هستیم و ملت ایران این مسأله را نمی خواهد، ادامه داد: در زندگانی اهل بیت(ع) می بینیم که به مذاهب دیگر کمک می کردند.

 

وی با بیان این که جنگ و خونریزی در برخی کشورها تنها برای راحتی و حفظ امنیت رژِیم اشغالگر قدس است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی اکنون در بهترین دوران زندگی خود است چراکه هیچ کشوری به آن تهاجم نمی کند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که داعش برگ ترین خدمت را به آمریکا می کند، ادامه داد: این گروه تکفیری و تروریستی با انجام نقشه های شوم و قتل عام مردم بی گناه مسلمان بزرگ ترین خدمت را برای آمریکا دارد./9453/پ202/ب4

ارسال نظرات