۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۸۳۲۹۲
توکلی تأکید کرد؛

ضرورت مبارزه با روحیه مصرفی و فساد در دوران پسا تحریم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اهداف ما در مذاکرات رفع تحریم‌ها بود، گفت: اگر در پساتحریم با روحیه مصرفی و فساد مبارزه نکنیم پسا تحریم مبدأ خیر و برکت نخواهد شد.
احمد توکلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی عصر امروز 3 شهریور در نشست خبری بررسی نقش رسانه‌ها در شرایط پسا تحریم که در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد، گفت: تحریم اگر چه قابل اعتنا است اما اصالتا چیز بزرگی نیست.

 

وی با اشاره به اینکه افق مبهم در تحریم مبهم سرمایه‌گذاری و اشتغال را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: به همین دلیل یکی از اهداف ما در مذاکرات رفع تحریم‌ها بود که تا اندازه نسبی و تقریبا قابل قبول توانست تحریم‌ها را تعلیق کنند که تا 10 سال دیگر لغو شود.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی در توصیه به رسانه‌ها هنگام پساتحریم عنوان کرد: دو دسته نگاه به تحریم در کشور وجود دارد برخی آن را سبب استقلال و اتکا به درون می‌دانند اما اگر با اشتهای مزمن برای تولید و فروش نفت به تحریم نگاه شود سبب سرافکندگی و مشکلاتی برای کشور می‌شود.

 

توکلی اظهار داشت: هر نوع اصلاح وضعیت در کشور بدون تفاهم عمومی و وحدت ملی دیر نتیجه داده و ناپایدار است با جابجایی قدرت نیز دور باطل صورت می‌گیرد.

 

وی افزود: در کشمکش سیاسی تصمیم‌گیری و اجرا به تاخیر افتاده و تفاهم ایجاد نمی‌شود، به عنوان مثال هدفمندی یارانه‌ها از روز قانونگذاری تا اجرا با مشکلات زیادی روبرو شد.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر دو گروه یا جناح منابع کشوری را بین خود تقسیم کنند هر نوع تنازع سبب بالا رفتن هزینه‌ها می‌شود که برنده و بازنده هر دو بازنده خواهند شد، در رسانه‌ها می‌توان دعواهای جناحی را تشدید کرده یا با انصاف سبب کاهش آن شد.

 

توکلی افزود: امروز فساد در کشور مساله‌ای شده که حتی برخی خبرنگاران را با کمترین قیمت می‌خرند، بزرگ ترین خدمتی که خبرنگاران می‌توانند به کشور خود داشته باشند این است که خود را نفروشند.

 

وی ابراز کرد: خبرنگاران باید قیمت و ارزش خود را بالا دانسته و با خدا معامله کنند اگر همه رسانه‌ها ارزش خود را دانسته در مبارزه با فساد کوتاهی نکنند رکن بزرگی از آن نابود می‌شود.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نگوییم آزادی نیست بلکه مبارزه با فساد دردسر دارد اگر در پساتحریم با روحیه مصرفی و فساد مبارزه نکنیم پسا تحریم مبدا خیر و برکت نخواهد شد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات