فضای قبل و بعد از تحریم باید بررسی شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد سلطانیفر مدیر کل دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها، عصر امروز 3 شهریور در نشست خبری بررسی نقش رسانهها در شرایط پسا تحریم که در مرکز مطالعات و برنامهریزی رسانهها برگزار شد، گفت: بعد از داستان مذاکرات و انجام توافق در حوزه اقتصادی افراد به فکر افتادند که با وضعیت پساتحریم چه باید کنند.
وی افزود: بازگشایی سفارتها، هجوم افراد مختلف برای فعالیتهای سیاسی و اقتصادی در کشور ایران، ما اصحاب رسانه را درباره پساتحریم به فکر انداخت.
مدیر کل دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها عنوان کرد: ما در طول تحریم ادبیات روزنامهنگاری خود را با نگاه بسته و دشمنستیزانه شکل دادیم حال باید فکر کرد که آیا بعد از تحریم هم میتوان بر همین مبنا باقی ماند یا باید ساختار ادبیات را تغییر داد.
سلطانیفر افزود: جایگاه رسانههای در این زمینه چیست و آیا میتوانند در کنار دست اندرکاران سیاسی کار کنند، ما باید فرصتهای پیش رو، چگونگی و شرایط اطلاعرسانی و سیاست جذب حداکثری پس از تحریم را دنبال کنیم.
وی گفت: ما باید راه استفاده از بستر رسانهها تحت وب جدید را پیگیری کرده و از آن نحو مطلوب استفاده کنیم.
مدیر کل دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تحمیل رسانههای بینالمللی فضای قبل و بعد از تحریم چه تفاوتی در تعدد و تکثر رسانهها و روزنامهنگاری کشور خواهد داشت و اینکه چه مسیری را برای ما ایجاد خواهد کرد باید بررسی شود./807/پ202/ب4