۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۲۸۳۳۲۹
مدیر کل اوقاف استان خبر داد؛

برگزاری جشن میلاد امام رضا در 250 بقعه متبرکه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: جشن میلاد امام رضا(ع) در 250 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف وا مور خیریه مازندران عصر امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا(ع) در ساری برگزار شد، گفت: جشن میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در 250 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این که وجود گرانقدر و عزیز امام رضا(ع) در ایران اسلامی به عنوان افتخاری بزرگ برای ما است، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا بهره گیری ارزنده ای از این امام بزرگوار داشته و سیره نورانی ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر این که بهره گیری از سیره رضوی زمینه ساز تحقق سبک زندگی اسلامی است، تصریح کرد: باید تدبر و تفکر ارزنده ای در سیره زندگانی این امام بزرگوار و ائمه اطهار(ع) داشته و بتوانیم برنامه های خود را بر مسیر بندگی اهل بیت معصومان(ع) قرار دهیم.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که تمسک به سیره نورانی اهل بیت معصومان(ع) زندگی انسان را در مسیر تعالی و سعادت قرار می دهد، افزود: ائمه اطهار(ع) به عنوان سرمایه های گرانقدر معنوی هستند که باید از سیره گرانقدر آنان بهره برداری خوب و شایسته ای صورت گیرد.

 

وی بر ضرورت ترویج سیره رضوی در جامعه امروز تأکید کرد و با بیان این که فرهنگ اهل بیت(ع) جامعه را در جهت رشد و شکوفایی رهنمون می سازد، خاطرنشان کرد: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه جهانی عزت و اقتدار دارد به برکت وجود سایه اهل بیت(ع) است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترویج فرهنگی رضوی در ارتقای باورهای دینی مردم بسیار اثرگذار خواهد بود، گفت: فرهنگ و سیره رضوی می تواند بهترین الگو برای امت اسلامی باشد.

 

وی تنها راه مقابله با جنگ نرم را تکیه بر قرآن و اهل بیت(ع) دانست و با بیان این که هیچ ابزار مؤثر دیگری به جز قرآن و اهل بیت(ع) برای مقابله با جنگ نرم وجود ندارد، ادامه داد: امروز غرب با بهره گیری از ابزارهای مختلف به جنگ با دین و ارزش های اسلامی و انقلابی آمده که باید با ترویج و گسترش معارف اهل بیت(ع) با هجمه های آنها مقابله کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که ترویج فرهنگ رضوی می تواند جامعه ما را در برابر هجمه های گسترده غرب مصون نگه دارد، بیان داشت: نهادهای دینی و فرهنگی باید از همه ظرفیت های موجود برای جهانی سازی این فرهنگ غنی بهره گیرند.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با تأکید براین که یکی از شاخصه های مهم فرهنگ دینی، معارف تعالی بخش رضوی است، خاطرنشان کرد: وجود مرقد حضرت رضا(ع) که تنها امام معصوم شیعه در ایران هستند، نقشی بدیهی در فرهنگ اسلامی ایرانی دارد.

 

وی با بیان این که دنیا امروز خواستار معنویت است و در جهان انتقال فرهنگ رضوی باید همگام با حرکت جهانی باشد، خاطرنشان کرد: ترویج این فرهنگ ناب دینی می تواند مانع از تحقق توطئه های شوم فرهنگی دشمنان شود./950/پ202/ب4

ارسال نظرات