۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۹
کد خبر: ۲۸۳۳۵۶
همزمان با میلاد امام رضا؛

آستان سلطان محمود بن امام باقر مرمت و بازسازی شد

خبرگزاری رسا ـ در آخرین شب دهه کرامت از ایوان و رواق ها و حرم بازسازی و مرمت شده آستان حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان رونمایی شد.
رونمايي از حرم بازسازي و مرمت شده آستان حضرت سلطان محمود(ع) آستان سلطان محمود بن امام باقر روستاي دارالسياده علوي‌کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مهدی خادمپور علوی، مدیر اجرایی آستان حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان سه شنبه شب در مراسم رونمایی از حرم بازسازی و مرمت شده آستان حضرت سلطان محمود(ع) در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع)، گفت: داخل حرم عملیات تعویض و مرمت کاشی های کف و نقاشی دیوار و سقف انجام شده است.

 

وی افزود: مرمت ساختمان داخلی حرم با هزینه ای بالغ بر 700 میلیون ریال از سوی اداره میراث فرهنگی و کمک خیران انجام شده است.

 

مدیر اجرایی آستان حضرت سلطان محمود بن امام باقر با اشاره به بازسازی 20 متر از رواق های دور حرم، گفت: ایوان شرقی، جنوبی و غربی آستان مقدس برادر حضرت سلطان علی(ع) به صورت کامل تخریب و باسازی شد.

 

وی دفتر مدیریت آستان حضرت سلطان محمود(ع) را نیز از بناهای بازسازی شده اعلام کرد و گفت: عملیات بازسازی رواق ها، ایوان ها و دفتر مدیریت آستان با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد ریال از سوی خیران صورت گرفت.

 

به گفته وی، تعمیر و تعویض کاشی های گنبد فیروزه ای آستان، خریداری و تخریب بناهای اطراف حرم، ساماندهی صحن های اطراف حرم و فراهم کردن شرایط برای ارائه خدمات مناسب به زائران حضرت از برنامه های اولویت دار این آستان است که انجام آن نیازمند توجه مسؤولان و همراهی خیران است.

 

خادمپور با اشاره به این که برنامه های فرهنگی و قرآنی مناسبی در جوار مضجع حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در طول سال برگزار می شود، گفت: نخستین همایش تکریم و بزرگداشت این حضرت در روز ملی تکریم امامزادگان در روستای دارالسیاده علوی برگزار شد که انجام این برنامه ها می تواند موجب معرفی حضرت به دوستداران خاندان اهل بیت(ع) شود.

 

مدیر اجرایی آستان حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) از چاپ کتابی با نام حضرت سلطان محمود از سوی مجید زجاجی نویسنده و پژوهشگر تاریخ اسلام خبر داد و گفت: این کتاب در مراحل پایانی ویراستاری و چاپ است تا به صورت رایگان در اختیار زائران و مردم منطقه قرار داده شود.

 

شایان ذکر است، حرم مطهر حضرت سلطان محمود(ع) در سه کیلومتری شرق حرم مطهر حضرت سلطان علی(ع) و 40 کیلومتری شهرستان کاشان در روستای دارالسیاده علوی کاشان واقع شده است و ساختمان این بقعه که مربوط به زمان شاه طهماسب صفوی است به همت مدیریت این آستان و کمک خیران و مسؤولان بازسازی و مرمت شده و درخت چنار عظیم الجثه مقابل این آستان که عمر آن را مطابق با سال های گذشته از شهادت حضرت عنوان می کنند، از عجایب و دیدنی های این روستای سبز به شمار می رود./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات