۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۲۸۳۵۵۶
حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان:

آشفتگی‌های دنیوی حاصل از گناه در آخرت نیز همراه افراد خواهند بود

خبرگزاری رسا ـ استاد برجسته اخلاق با اشاره به موضوع اعمال در زندگی، گفت: وقتی که فرد در زندگی خود آشفته باشد و گناه همراه وی باشد، قطعا در زمان مرگ و پس از آن این آشفتگی همراه او خواهد بود.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و‌المسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه عصر امروز همزمان با سالروز ولادت امام هشتم در امامزاده زید(ع) بازار تهران، گفت: بررسی دقیق روایات ائمه بسیار سودمند‌تر از پرداختن به تاریخ زندگی ایشان است، زیرا در بیشتر موارد به تاریخ زندگی این بزرگان پرداخته می‌شود اما درباره روایات و احادیث ائمه کمتر به ‌صورت دقیق توجه می‌شود.

وی افزود: البته افراد جامعه می‌توانند با مراجعه به منابع مختلف از تاریخ زندگی ائمه اطهار خبر‌دار شوند، در این راه نیز کتب و جراید بسیاری به‌ ویژه در ایام ولادت و شهادت این بزرگان در اختیار قرار می‌گیرد.

معلم برجسته اخلاق درباره سبک زندگی افراد در دنیا با بیان مطالبی، تأکید کرد: آشتفگی‌های زندگی که بر‌آمده از گناهان و رفتار‌های غلط است در زمان مرگ، برزخ و آخرت گریبان فرد را می‌گیرد، همان‌گونه که در نقطه مقابل فرد اگر زندگی سالمی داشته باشد، قطعا در روز قیامت و جهان پس از مرگ نیز زندگی آسوده‌ای خواهد داشت.

حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان با بیان حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص ملاقات با فرشته مرگ، تصریح کرد: بنا بر روایتی از امام ششم این‌گونه آمده است که روزی حضرت ابراهیم(ع) از فرشته مرگ خواست تا چهره خود را هنگامی که با افراد مؤمن و افراد بدکار مواجه می‌شود نشان دهد، هنگامی که پیامبر الهی روی خوش عزرائیل را دید این‌گونه گفت که همین چهره برای مؤمنان کافی است تا بهشت را داشته باشند، اما وقتی‌که عزارئیل چهره خود را که در مواجهه با افراد بدکار  به آن حضرت نمایان کرد، ایشان از حال رفت و قسم خورد که همین چهره می‌تواند جزای کار‌های بد افراد در دنیا باشد.

استاد حوزه با سفارش به حضار درباره مراقبت از خود و داشتن رفتار مناسب در زندگی، گفت: بهتر است در همه حال انسان خوش‌رو باشد و رفتاری نیک از خود نشان دهد، زیرا جهان پس از مرگ برای افراد بد آن‌قدر وحشتناک است که کسی نمی‌تواند آن ‌را تحمل کند.

وی در بخش دیگری از این مراسم با بیان این مطلب که اکثر خواب‌ها و رویا پایه و اساس ندارند، گفت: باید توجه کنیم که بیشتر خواب‌ها صادقه نیستند، اما درصد کمی از رویا‌ها نیز پایه و اساس دارند و حتی می‌توان آن‌ها را بر اساس آیات و روایات بررسی کرد.

معلم برجسته اخلاق با انتقاد شدید برخی رفتار‌های مردم در قبال پروردگار، تصریح کرد: متأسفانه امروز در دنیای ما خدایان جدیدی به ‌وجود آمده که انسان‌ها به آن‌ها تکیه می‌کنند، خدایانی همچون پول، شهوت و امریکا که سر‌آخر موجب بدبختی بشر می‌شوند.

ائمه، کلید نجات بشریت هستند
حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان ائمه را برکتی برای زندگی مسلمانان دانست و اظهار داشت: در این عالم دلسوز‌تر از ائمه وجود ندارد، امامان ما همچون پدران و مادران ما برایمان دلسوز هستند و هر لحظه از زندگی ما را حمایت می‌کنند.

استاد حوزه با بیان مطلبی از زندگی امام رضا(ع)، گفت: امام هشتم وقتی با افرادی مواجه می‌شدند که شرکت کنندگان در جنگ جمل بر علیه امام علی(ع) را لعن می‌کردند به آن‌ها می‌گفتند؛ تنها کسانی مورد لعن نفرین خداوند قرار باید بگیرند که از کار خود توبه نکردند، و‌گرنه آن‌هایی که توبه کردند باید منتظر رحمت الهی باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید در تمام شئونات زندگی با استفاده از آیات و روایات به کار خود در جهان سر و سامان بدهیم./856/پ202/ح

ارسال نظرات