۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۲۸۳۶۳۲
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

تعداد مبلغان مدارس، پاسخگوی ظرفیت عظیم دانش آموزی مازندران نیست

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به وجود بیش از شش هزار مدرسه در مناطق مختلف استان، از فعالیت تنها 80 مبلغ خواهر و برادر در این مدارس خبر داد و گفت: به هیچ عنوان این تعداد مبلغ پاسخگوی این ظرفیت عظیم دانش آموزی نیست.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری نخستین دوره آموزشی مبلغان مدارس امین استان در آمل خبر داد.

 

وی با بیان این که این دوره آموزشی توجیهی نهم و دهم شهریور در دانشگاه علوم قرآنی آمل برگزار خواهد شد، افزود: در این دوره آموزشی 80 نفر از خواهران و برادران مبلغ مدارس امین استان حضور دارند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، ارتقای سطح علمی مبلغان مدارس امین، آزموش لازم جهت تبلیغ و ارتباط گیری مناسب با دانش آموزان و کیفیت بخشی به بحث تبلیغ در مدارس را از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی اعلام کرد و بیان داشت: در این دوره آموزشی حجت الاسلام بیاتی از اساتید حوزه علمیه به مدت دو روز مهم ترین مباحث مربوط به تبلیغ در مدارس را برای مبلغان تبیین و تشریح خواهد کرد.

 

حجت الاسلام صادقی با اهمیت توصیف کردن مسأله تبلیغ دین در مدارس، خاطرنشان کرد: حضور مبلغان دینی در مدارس و ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان فرصتی برای تعمیق باورهای دینی در میان آنها است.

 

وی از مدارس به عنوان یکی از ضروری ترین صحنه ها و فضای تبلیغی جهت گسترش مبانی دینی در میان دانش آموزان تأکید کرد و گفت: متأسفانه ساماندهی تبلیغ در مدارس آموزش و پرورش باید در گذشته اتفاق می افتاد که با تأخیر انجام گرفت.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران به استقبال گسترده خانواده ها و همچنین مدیران مدارس از حضور مبلغان طرح امین در مدارس آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: عملکرد مناسب مبلغان در مدارس موجب رضایت و علاقه مندی مدیران و همچنین خانواده های دانش آموزان شده است.

 

حجت الاسلام صادقی با گلایه از عدم همکاری برخی مدیران مدارس و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان ها با مبلغان مدارس امین گفت: متأسفانه هنوز برخی مدیران در سطح آموزش و پرورش نسبت به اهمیت طرح مدارس امین به خوبی توجیه نیستند.

 

وی نبود اعتبارات کافی را یکی از مهم ترین مشکلات تقویت و گسترش طرح مدارس امین در مازندران اعلام کرد و افزود: متأسفانه در حال حاضر آن گونه ظرفیت جامعه اقتضا می کند ما نمی توانیم ورود پیدا کنیم که مهم ترین دلیل آن نیز نبود اعتبارات لازم در این بخش است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که ارتباط چهره به چهره مبلغان با دانش آموزان در مدارس اثرگذاری تبلیغ ارزش های دینی را دو چندان می کند، بیان داشت: این شیوه تبلیغ بهترین راه برای آشنایی دانش آموزان با مبانی دینی و ارزش های اسلامی است.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز دانش آموزان ما در مدارس با شبهات بسیاری روبرو هستند، گفت: حضور یک مبلغ در مدارس فرصت بسیار ارزشمندی برای پاسخگویی به این شبهات خطرناک است.

 

وی اقامه و ترویج فرهنگ نماز، تبلیغ و تبیین ضرورت حفظ عفاف و حجاب در جامعه، بیان احکام دینی و بیان مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را از جمله مهم ترین وظایف مبلغان مدارس امین دانست.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به وجود بیش از شش هزار مدرسه در مناطق مختلف استان، از فعالیت تنها 80 مبلغ خواهر و برادر در این مدارس خبر داد و گفت: به هیچ عنوان این تعداد مبلغ پاسخگوی این ظرفیت عظیم دانش آموزی نیست.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که طرح مدارس امین ویژه مدارس بیش از 200 نفر دانش آموز است، ادامه داد: اگر دامنه این طرح در مناطق مختلف استان گسترش یابد به حتم شاهد مدارسی همتراز مدارس علمیه خواهیم بود./950/ت302/ب4

ارسال نظرات