۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۸۳۶۸۵
با حضور گسترده علما و روحانیان؛

نخستین سالگرد ارتحال امام جمعه بهشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نهمین یادواره 800 شهید شهرستان بهشهر و نخستین سالگرد ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصابر جباری (ره) نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در بهشهر برگزار شد.
مراسم سالگرد حجت‌الاسلام والمسلمين جباري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر در این مراسم که در مصلای بزرگ این شهرستان برگزار شد با گرامیداشت نام و یاد شهدای بزرگوار و یاد روحانی مجاهد حجت‌الاسلام والمسلمین جباری (ره) گفت: امروز سالگرد چهره محبوب و دوست داشتنی استان مازندران و بهشهر است که در ولایتمداری و اطاعت از رهبری در عمل، گفتار و کردار ثابت قدم بود. وی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین جباری(ره) عالمی مردمی و ولایتمدار و به معنای واقعی دلداده ارزش ها، انقلاب، شهدا و ولایت فقیه بود و عمر با برکت خود را تا آخرین لحظات عمر در ترویج و تبیین ارزش های اسلام و انقلاب صرف کرد که امروز حضور بی نظیر مردم در مراسم بزرگداشت ایشان و همچنین حضور در مراسم تشییع بیانگر دلدادگی مردم به ایشان است. 

 

امام جمعه بهشهر همچنین با گرامیداشت نام و یاد شهدای نیز اظهار داشت: فلسفه برگزاری یادواره شهدا آن است که مردم بدانند، قیام، هجرت، جهاد و پیم شهدا باقی ماندن در خط ولایت فقیه و حفظ آن است و نباید لحظه ای از این مسیر منحرف شویم و به همین دلیل شهدا ما رفتند و قیام کردند تا خط ولایت تقویت شود و ما باید ادامه دهنده راستین خون شهدا و خط آنان در ولایتمداری باشیم.

 

حجت الاسلام جباری در ادامه با بیان این که شهدا با گذشتن از غرور و منیت، به لقای الله رسیدند، گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین جباری(ره) نیز دارای قلب سلیم و اخلاق نیکو بود و همین ویژگی ها و مردمی بودن از ایشان چهره ماندگار در قلب ها ساخته است که امیدواریم همه ما با اطاعت پذیری از ولی فقیه در مسیر شهدا قرار گیریم. 

 

 وی با بیان این که انقلاب ما براساس ولایت فقیه استوار شده است، افزود: ولایت خط اصیل و موفق انبیای الهی است و شهدا با شهادت خود به ما آموختند که باید همواره در خط سرخ شهادت باشیم. 

 

حجت الاسلام سید ضیاء الدین جباری، فرزند حجت‌الاسلام والمسلمین جباری(ره) نیز در این مراسم با اشاره به خصایص و ویژگی های این عالم عامل گفت: مردم داری، ساده زیستی، خدمت به اسلام و دغدغه برای اسلام از جمله ویژگی‌های مرحوم پدر بود؛ وقتی مردم زندگی ساده او را می‌دیدند بیشتر به روحانیت عشق و علاقه پیدا می‌کردند.

 

وی با بیان این که حوزه‌های علمیه باید چنین افرادی را برای گسترش دین و اسلام تربیت کنند، اظهار داشت: حوزه های علمیه باید خط فکری و روش زندگی این عالمان بزرگ را سرمشق خود قرار داده و در جامعه تعمیم دهند. 

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به ویژه برنامه های بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین جباری از 5 تا 12 شهریور ماه در بهشهر گفت: مسابقه نامه ای به پدر خوبی ها، برگزاری دعای ندبه، افتتاحیه نمایشگاه عکس، مراسم یادیار با برنامه خاطره گویی و برگزاری مراسم اختتامیه از برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام است. 

 

گفتنی است؛ مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید صابر جباری(ره) نماینده ادوار مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر بود که وی در هشتم فروردین 1317 در روستای متکازین از توابع شهرستان بهشهر در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. 

 

پدرش، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید محمد جبّاری که خود در کسوت روحانیت بود از کودکی به تعلیم فرزندش همت گمارد به طوری که وی در 12 سالگی سطح مقدماتی علوم اسلامی را آموخته و آماده کسب معارف بالاتر شد. 

 

پس از آن به حوزه علمیه کوهستان بار سفر بست و نزد علمایی چون آیت‌الله کوهستانی، حجج اسلام سمچولی و سید زکریا حسینی متکازینی به تحصیل علوم حوزوی پرداخت.

 

مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین جباری در زمان طاغوت و طول هشت سال دفاع مقدس نیز حضوری فعال داشت. از نیمه سال 1341 تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی در معیت علمای وارسته مازندرانی چون شهید مجاهد آیت‌الله هاشمی نژاد، آیت‌الله جوادی آملی، مرحوم آیت‌الله صالحی مازندرانی و مرحوم آیت‌الله هادی روحانی به مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی پرداخت. 

 

وی همچنین در سال‌های قبل و بعد از انقلاب همواره برای تبلیغ به شهرهای مختلف کشور از جمله مشهد، گرگان، سمنان، دامغان، فومن، اراک ، خوانسار، آمل، فریدونکنار، محمودآباد، توابع قم و… رفت و در روشنگری مردم نسبت به مسائل روز جامعه نقش مؤثری داشت.

 

از خدمات ایشان تبلیغ و اطلاع رسانی در ساخت مدارس، مساجد و اماکن مذهبی متعدد، پیگیری جدی برای ساختن بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و شهدای بهشهر، ایجاد دانشگاه علم و فناوری مازندران، تداوم و بقاء دانشگاه پیام نور، ایجاد درمانگاه و خانه‌های بهداشت و از همه مهم‌تر ساخت مسجد جامع و مصلای بزرگ شهرستان بهشهراشاره کرد؛ وی سرانجام در دهم شهریور ماه سال جاری و پس از اقامه نماز صبح به ملکوت اعلی پیوست. 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید صابر جباری(ره)، نماینده فقید مردم مازندران در خبرگان رهبری متولد 1317 در روستای «متکازین» بهشهر بود که در سال 1359 با حکم امام راحل به امامت جمعه شهرستان بهشهر منصوب و روز دوشنبه دهم شهریور ماه 93 بر اثر عارضه قلبی در بهشهر به لقاء الله پیوست و پیکر پاکش روز چهارشنبه دوازدهم شهریور ماه در جوارپنج شهید گمنام در مصلی بهشهر به خاک سپرده شد./1317/پ202/ب4

ارسال نظرات