۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۸۴۰۰۲

ارسال بیش از 650 اثر به جشنواره ملی محراب

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بیش از 650 اثر با موضوعات مختلف جشنواره به دبیرخانه ارسال شده است که هنوز این آثار داوری نشده اند.
جشنواره محراب

حجت الاسلام رحیم ولی زاده، معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره جشنواره ملی محراب از سری برنامه های سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، گفت: در حال حاضر بیش از 650 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که هنوز این آثار داوری نشده اند.

 

وی با بیان این که جشنواره ملی محراب با محوریت نقش مساجد در توسعه و ترویج تعالیم و آموزه‌های رضوی در دو بخش نور و سلام برگزار می‌شود، تصریح کرد: جشنواره ملی محراب در مرحله شهرستانی به صورت غیر حضوری و اینترنتی  و در مرحله استانی نیز در قالب آزمون کتبی و حضوری برگزار شد.

 

وی با بیان این که در مرحله نهایی نیز شرکت کنندگان مسابقه‌ای حضوری و شفاهی را پشت سر گذاشتند، ادامه داد: بخش نور با موضوع احادیث حضرت رضا(ع) در دو محور «حفظ چهل حدیث رضوی» و «مفاهیم چهل حدیث رضوی» برگزار شد.

 

شرکت بیش از 50 هزار نفر در مسابقات «چهل حدیث رضوی» در مرحله نهایی

معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی اظهار کرد: بیش از 50 هزار نفر در مسابقات «چهل حدیث رضوی» در مرحله نهایی شرکت کردند.

 

وی با بیان این که مرحله شهرستانی و استانی مسابقه حفظ چهل حدیث رضوی اردیبهشت 94 و مرحله نهایی آن خردادماه 94 برگزار شد، تصریح کرد: محور مفاهیم چهل حدیث رضوی از جزوه چهل حدیث رضوی بوده و آزمون آن به صورت اینترنتی و غیر حضوری برگزار شد که در پایان به 30 نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

 

معاون دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از «کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد» به عنوان نخستین محوربخش نور جشنواره ملی محراب نام برد و گفت: بر این اساس تمامی کانون‌ها می‌توانند در هر قالب فرهنگی و هنری، نشریه، فیلم کوتاه، مستند، آثار هنری، انیمیشن، بازی رایانه‌ای، آثار پژوهشی، بدون هیچ محدودیتی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند که تمامی این آثار به صورت عمومی و با محوریت تشکل داوری خواهند شد.

 

حجت الاسلام ولی زاده در ادامه تصریح کرد: بخش سلام به عنوان دیگر بخش جشنواره ملی محراب، با موضوع تجلی عشق و محبت مردمی به امام رضا(ع) در دو محور برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به لزوم توجه به نقش‌آفرینی مساجد در عرصه‌های فرهنگی، تصریح کرد: رونق بخشیدن به ظرفیت‌های مردمی در برگزاری جشن‌های دهه کرامت و تلاش در جهت بهره‌مندی عامه مردم از برنامه‌های تدارک دیده شده در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) از جمله ضرورت‌های برگزاری این جشنواره است.

 

حجت‌الاسلام ولی زاده با اشاره به موضوع «خانواده‌ها» به عنوان دیگر محور بخش سلام، اظهار داشت: تمامی خانواده‌ها دلونشته و روزنامه دیواری‌های خود را با موضوع امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی به دبیرخانه جشنواره ارسال  کردند.

 

اهداف برگزاری جشنواره ملی محراب

وی درباره اهداف برگزاری جشنواره ملی محراب نیز گفت: فراگیر کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جهت ترویج معارف رضوی و بهره‌گیری از ابزار هنر در توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرانی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

معاون فرهنگی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی درباره دیگر برنامه های کانون های مساجد استان در تابستان گفت: نظارت و ارزیابی برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد استان با هشت تیم با هدف رتبه بندی کانون ها در سال جاری در حال انجام است.

 

وی افزود: این ارزیابی ها در بخش ساختاری کانون ها، فضای کانون، امکانات، تجهیزات، فعالیت های مدیر کانون، بخش فعالیت های عمومی و اوقات فراغت صورت می گیرد.

 

معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی درباره برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد استان گفت: امسال 850 پایگاه اوقات فراغت در کانون های مساجد خراسان رضوی دایر شد که در 200 پایگاه این برنامه ها به صورت ویژه اجرا می شود.

 

وی با بیان این که برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان رضوی بر مبنای نشاطی و گروهی است، اظهار داشت: همه برنامه های با این اولویت در طرح مشکات پنج پیش بینی شده است که بایستی از سوی کانون ها مورد توجه قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام ولی زاده بیان داشت: در حال حاضر 18 هزار نفر در همه مقاطع سنی در برنامه های مختلف آموزشی، فرهنگی و قرآنی کانون های مساجد شرکت کرده اند.

 

معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی افزود: امسال بیش از 40 مبلغ حوزوی به شهرستان ها برای آموزش مسائل اخلاقی و احکام وارتقای سطح برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد استان اعزام شدند./934/ت302/ب4

ارسال نظرات