۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۸۴۰۰۹
با سخنرانی آیت‌الله خاتمی؛

سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه دارالمبلغین فلسفی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه دارالمبلغین فلسفی با سخنرانی آیت‌الله خاتمی و با حضور طلاب این مدرسه برگزار شد.
حجت الاسلام هاشمي افتتاحيه سال تحصيلي مدرسه

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه دارالمبلغین فلسفی با حضور آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام سید ابراهیم هاشمی، مدیر مدرسه علمیه و جمعی از اساتید و طلاب، صبح شنبه 7 شهریور‌ماه در این مرکز حوزوی برگزار شد



طلاب در همه حال باید کسب علم کنند

در بخش سخنران ویژه این مراسم، آیت الله خاتمی با سفارش به طلاب در خصوص کسب علم، تاکید کرد: طلاب جوان باید در نظر داشته باشند که علم تنها چیزی است که می‌تواند آن‌ها را به بالاترین مدارج در زمینه کار‌های حوزوی برساند، افرادی در طول تاریخ بودند که مسیر طلبگی را با مال اندوزی اشتباه گرفتند، اما باید در نظر داشت که تنها راه سعادت، همین کسب علم همراه با تقوا است.



وی افزود: اهل بیت(ع) نیز دریایی از معرفت هستند که می‌توان با توسل به ایشان به والا‌ترین جایگاه در زندگی رسید، ضمن این‌که هر فردی اگر بخواهد در نقطه مقابل ائمه حرکت کند قطعا متضرر خواهد شد و در آخر کار سرنوشتی جز جهنم نخواهد داشت.



آغاز کار مدرسه علمیه با 35 طلبه جدید

حجت الاسلام سید ابراهیم هاشمی، مدیر مدرسه علمیه دارالمبلغین فلسفی نیز در این مراسم با اشاره به زندگی پر برکت امام رضا(ع)، گفت: افتخار بزرگی است که ما ایرانیان می‌توانیم از برکت وجود امام هشتم بهره‌مند شویم، امامی که بر اساس روایات مختلف زیارت قبرشان بسیار توصیه شده است و حتی این زیارت از سوی پیامبر(ص) با ثواب حج مقایسه شده است.



وی افزود: ماه ذی القعده در اسلام بسیار مهم است، زیرا در این ماه تمامأ ما با برکت و کرامت مواجه هستیم، از یک‌سو ولادت حضرت معصومه(س) در ابتدای این ماه قرار دارد و از سوی دیگر سالروز ولادت امام رضا(ع) در این ماه قرار دارد، ضمن این‌که در روایات مختلفی به برکات این ماه اشاره شده است.



حجت الاسلام هاشمی در ادامه این مراسم با خوش‌آمد گویی به طلاب جدید، اظهار داشت: امسال 21 طلبه جدید در پایه اول و 14 طلبه از پایه‌های مختلف به این مرکز اضافه شده است، مجموعا تلاش می‌کنیم با حضور این 35 نفر جدید به نقطه مطلوب علمی که از ابتدای مدیریت مد‌نظر داشتیم برسیم.



مدیر مدرسه علمیه دارالمبلغین فلسفی با نتقاد از وضعیت علمی طلاب در سراسر کشور، تاکید کرد: متأسفانه ما شاهد هستیم طلابی که برای مصاحبه مراجعه می‌کنند از بار علمی بسیار پایینی بر‌خوردار هستند، از این جهت باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم تا در زمینه‌های مختلف جایگاه‌ علمی حوزه‌ها را بالا ببریم.



وی با تقبیح رذیلت دروغ، تصریح کرد: باید در زندگی همیشه صادق بود و به هیچ عنوان سمت دروغ نرفت، زیرا دروغ به هیچ وجه با هویت طلبگی سازگار نیست، ضمن این‌که در مدرسه علمیه دارالمبلغین اساس کار بر صداقت گذاشته شده است.



مدیر مدرسه علمیه دارالمبلغین فلسفی با تاکید بر موضوع نظم در زندگی، خاطر‌نشان کرد: طلاب جوان از همان ابتدای کار طلبگی خود باید نظم را سر‌لوحه زندگی خود قرار دهند، به هیچ عنوان در کلاس‌ها با تاخیر حاضر نشوند و در زمینه‌های مختلف علمی با برنامه‌ریزی عمل کنند.



حجت الاسلام هاشمی در پایان با اشاره به تجهیز مدرسه علمیه به امکانات جدید، اضافه کرد: تمام تلاش مدیریت این مرکز حوزوی بر این اصل استوار شده است که طلاب بتوانند در آسایش کسب علم و اخلاق کنند، ضمن این‌که طرح‌های تشویقی مختلفی نیز برای طلابی که بتواند در جشنواره‌های مختلف مقام بیاورند در نظر گرفته شده است./856/پ202/ب4

ارسال نظرات