۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۸۴۰۲۹
مسؤول دبیرخانه مسابقات کتاب و زندگی خبر داد؛

آغاز سومین دوره مسابقات سراسری کتاب ‌و ‌زندگی در تهران

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه مسابقات کتاب و زندگی از برگزاری سومین دوره مسابقات سراسری کتاب و زندگی با محوریت کتاب «دختر شینا» در تهران خبر داد و گفت: پیش از این مسابقات سراسری کتاب و زندگی با عنوان کتاب من زنده ام و نیز کتاب خانواده که مجموعه فرمایشات رهبر معظم انقلاب است برگزار شده است.
نشست خبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عارف علوی مسؤول دبیرخانه مسابقات کتاب و زندگی در نشست خبری در حوزه هنری تهران بزگرار شد از آغاز سومین دوره مسابقات سراسری کتاب‌و‌زندگی با محوریت کتاب «دختر شینا» خبر داد.

 

وی با بیان اینکه کتاب «دختر شینا» به شهیدان شهر همدان تقدیم می‌شود، گفت: مسابقات سراسری کتاب و زندگی با کتاب من زنده ام و نیز کتاب خانواده که مجموعه فرمایشات رهبر معظم انقلاب است برگزار شد و برای سومین دوره این مسابقات کتاب دختر شینا که خاطرات همسر شهید حاج ستار ابراهیمی می‌باشد درنظر گرفته شده است.


علوی با اشاره به اهداف مسابقات سراسری کتاب و زندگی، ابراز داشت: مطالعه مفید، افزایش تیراژ کتب، افزایش سرانه مطالعه، فروش کتب ارزان با استفاده از ظرفیت های کتاب از جمله اهداف مسابقات سراسری کتاب و زندگی به شمار می رود.

 

وی افزود: در تولیدکتاب سوم توانستیم از مواد کاملا ایرانی استفاده کنیم و نهایتا این کتاب به صورت کامل ایرانی تولید شده است.

 

مسؤول دبیرخانه مسابقات کتاب و زندگی با اشاره به اهمیت کاهش قیمت در کتب این دوره از مسابقات، تصریح کرد: در دور اول کتاب من زنده ام از 20  هزار تومان به 8500 تومان و قیمت کتاب دوم با 700 تومان کاهش مواجه شد، کتاب دختر شینا جزو کتب ارزان سوره مهر به شمار می رود ولی سعی شد بازهم قیمت آن کاهش پیدا کند، درنهایت قیمت کتاب از 8900 به 7500 تومان رسید.

 

علوی با بیان اینکه همکاری جمعی سبب موفقیت این مسابقات شده است، گفت: تجربه مسابقات کتاب و زندگی تمرین فعالیت جمعی بود که انجام شد، صداو سیما، انجمن های مختلف، بسیج و سپاه، مترو، تاکسیرانی و گروه های مختلف دیگر  در جهت معرفی و ترویج کتاب با یکدیگر همکاری کردند.

 

وی افزود: به‌طور مثال 18 هزار جلد کتاب من زنده ام در بخشی از دبیرستان های دخترانه به فروش رسید و تجربه دوره های قبلی مسابقه سراسری سبب موفقیت ترویج کتب می‌شود.

 

مسؤول دبیرخانه مسابقات کتاب و زندگی با اشاره به روش خرید کتب مسابقات سراسری کتاب و زندگی، تاکید کرد: تماس تلفنی، پیامکی، نیز خرید مستقیم از توزیع کنندگان از جمله شرکت ترنج و کتابستان و نیز خرید از سایت های مختلف فروش کتاب ازجمله راه های خرید کتاب «دختر شینا» است.

 

وی افزود: در حال حاضر 80 کتاب‌فروشی در سایت کتاب و زندگی آماده فروش کتب می باشند، یکی از اهداف این مسابقه فروش کتب به شکل صحیح است، با این روش فروش کتاب من زنده ام به نیم میلیون جلد نزدیک شده است، در مسابقه دوم کتاب زندگی فروش 185 هزار جلدی را به خود دید که این کتاب در حال حاضر جزو پرفروش های سال جاری است.

 

علوی با بیان اینکه تیراژ 200 هزار عددی برای چاپ کتاب دختر شینا در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: امیدواریم 200 هزار جلد پیش بینی شده  مورد استقبال مردم قرار گیرد، 60 میلیون تومان جایزه برای برگزیدگان این دوره مسابقات اهداء و همچنین 4 ماه جهت برگزاری این دوره از مسابقات سراسری کتاب زندگی در نظر گرفته شده است.

 

گفتنی است، کتاب دختر شینا خاطرات زندگی قدم خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر به قلم بهناز ضرابی زاده است، دختری که طوری بار نیامده بود که اهل کار در خانه و به قولی زن زندگی باشد، اهل رفت و روب منزل باشد، که آشپزی کند و رخت بشوید و غذا بپزد دختری که عزیز دردانه پدر و مادرش بود کسی که تمام دختران روستایشان آرزو داشتند جای او دختر شینا و حاج آقا بودند دختری که خود را خوشبخت ترین دختربچه دنیا می‌دانست./811/پ202/ح

ارسال نظرات