۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۲۸۴۱۱۴
نماینده مجلس خبرگان رهبرِی:

غدیر مایه بقای اسلام و فرصتی برای تقویت وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبرِی با تأکید بر این که غدیر فرصتی برای نزدیکی قلوب امت اسلامی و تقویت وحدت است، گفت: غدیر مایه بقای اسلام و استمرار رسالت انبیا(ص) است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در ستاد غدیر استان با بیان این که واقعه غدیر تثبیت جایگاه اسلام ناب بود، گفت: پیامبر گرامی اسلام با معرفی امام علی(ع) به عنوان جانشین خود بستر گسترش اسلام ناب را در دنیای آن روز فراهم کرد.

 

وی با اشاره به این که عزت و عظمت امروز دنیای اسلام مدیون واقعه غدیر و انتخاب نخستین امام شیعیان به عنوان رهبر جامعه اسلامی است، بیان داشت: غدیر اسلام را در برابر هر گونه توطئه و خطری بیمه کرد و امروز عصبانیت دشمنان از گسترش اسلام ناب شیعی در سطح جهان است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که غدیر روز تجلی آفتاب ولایت و تداعی عنایت الهی به جامعه بشری است، گفت: با گسترش و ترویج فرهنگ غدیر شاهد تحکیم هرچه بیشتر روابط والای انسانی و دینی در جامعه خواهیم بود.

 

آیت الله طبرسی عید غدیر را نقطه عطف میان رسالت کبری و ولایت عظمی دانست و با بیان این که مسأله غدیر مایه بقای اسلام و استمرار رسالت انبیا(ص) است، گفت: اگر غدیر اتفاق نمی افتاد جبهه حق از داشتن امام بی‌بهره بود و دشمن راه نفوذ خودش را گسترش می داد.

 

رییس شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که باید از مسأله غدیر برای نزدیک کردن قلوب مسلمانان بهره گرفت، ادامه داد: در مسأله غدیر تکمیل دین، اتمام نعمت و ولایت امیر مؤمنان(ع) ابلاغ شده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر موضوع غدیر مطرح نمی‌شد مسأله رسالت ابتر باقی می‌ماند و هیچ قدمی در این خصوص برداشته نمی شد، تصریح کرد: مسأله غدیر باید از انزوا خارج و به یک فرهنگ جهانی تبدیل شود.

 

وی غدیر را اکمال دین و اتمام نعمت دانست و بیان داشت: با وجود همه تلاش ها و توطئه افکنی‌های دشمنان آن دوران پیامبر اسلام به اذن خداوند متعال حضرت علی(ع) را به عنوان رهبر جامعه اسلامی و جانشین خود معرفی و اسلام ناب را برای همیشه تاریخ بیمه کردند. 

 

امام جمعه ساری با تأکید بر این که امروز باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود فرهنگ غدیر را در جهان نهادینه کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی این شرایط به خوبی فراهم شده است و باید از آن بهره گیریم

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که باید غدیر را قدر بشناسیم و غدیر را بیشتر شفاف کنیم، تصریح کرد: امروز شیعه همچون خاری در چشم دشمنان است و به همین دلیل همه توان خود را به کار گرفته تا مانع جهانی شدن آن شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که انقلاب اسلامی محصول و عصاره غدیر است، گفت: امروز انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت انوار نورانی غدیر در عرصه بین المللی عزت و آبرو دارد.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که عزت امروز شیعه دشمنان را مستأصل کرده است، بیان داشت: امروز تکفیری ها با حمایت کشورهای غربی نظیر آمریکا کشورهای اسلامی منطقه را به خاک و خون کشیده اند.

 

آیت الله طبرسی همچنین بر ضرورت بزرگداشت غدیر تأکید کرد و گفت: پاسداشت دهه امامت و ولایت تکریم و تعظیم شعائر دینی و همچنین تقویت جایگاه شیعه است./950/پ202/ح

ارسال نظرات