۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۲۸۴۳۴۶
معاون تبلیغ حوزه های علمیه همدان:

مبلغان سربازان خط مقدم جنگ نرم هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه همدان با بیان این‌که آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان در مورد آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی از دغدغه‌های مبلغان است، گفت: مبلغان سربازان خط مقدم جنگ نرم هستند.
معاون تبليغ

حجت الاسلام علی اصغر قاضی‌خانی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه استان همدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به رسالت معاونت تبلیغ در بخش اعزام طلاب خاطرنشان کرد: معاونت تبلیغ در چند بخش اعزام مبلغ دارد،اعزام بلندمدت به روستاهای بالای هزار نفر جمعیت که منوط به اتمام سطح 1 حوزه و سطح 2 مصاحبه هستند.

 

وی برگزاری نماز جماعت در سه نوبت، مراسم ملی مذهبی و مناسبتی، جلسات پرسش و پاسخ، کلاس های آموزش احکام، اخلاق، عقاید و تفسیر، آموزش قرائت قرآن و اصلاح قرائت نماز و تشکیل هسته های امر به معروف و نهی از منکر را از کارهای مبلغان اعزام شده برشمرد.


وی با اشاره به تأسیس 100 پایگاه قرآنی دارالثقلین در استان از ماه رمضان امسال، افزود: از دیگر برنامه های مبلغان تشکیل و راه اندازی پایگاه قرآنی دارالثقلین است که در رده‌های مختلف سنی، در زمینه‌های آموزش قرآن، تفسیر، ترجمه، مفاهیم و حفظ کلی و عمومی آعاز به کار کرده است.
 
حجت الاسلام قاضی‌خانی بیان داشت: نوع دیگر اعزام، اعزام به مدارس در قالب طرح امین با هدف تربیت دینی دانش آموزان است، اقامه نماز جماعت ظهر، فعالیت‌های تربیتی در فرصت‌های زنگ تفریح و ورزش و اوقاتی که مدرسه در اختیار آنها قرار می‌دهد از جمله وظایف این مبلغان است.
 
وی با تأکید به هجمه‌های دشمن در شبکه های اجتماعی افزود: از دغدغه‌های مبلغان کار کردن در زمینه دینی با دانش آموزان است تا در مقابل آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی مصونیت پیدا کنند و کسانی که دچار انحراف شده‌اند نیز اصلاح شوند.

حجت الاسلام قاضی‌خانی با اشاره به شیوه‌های نوین تبلیغ اظهار داشت: تبلیغ نوین در معاونت تبلیغ راه‌اندازی شده که امید است بزودی در استان ها نیز راه‌اندازی شود.
 
وی در پایان تصریح کرد: سایت معاونت تبلیغ برای مبلغان طرح‌هایی برای مساجد دارد که مبلغان می‌توانند از تجربه‌های سایر مبلغان استفاده کنند و طرح‌های جدید خود را در سایت معرفی کنند./866/ت302/ح
ارسال نظرات