۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۲۸۴۳۸۲
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

روحانیت همواره مدافع حقیقی اسلام ناب و انقلاب بوده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به این که علما و روحانیت همواره مدافع حقیقی اسلام ناب و انقلاب بوده است، گفت: روحانیت اصیل و آگاه هیچ گاه در برابر انحراف در دین سکوت نکرده و همواره در برابر دشمنان ایستادگی و از دین دفاع کرده است.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان شب گذشته در همایش شب نشینی یادها بزرگداشت آیت الله جباری(ره) اظهار داشت: زندگی ساده و بی آلایش بزرگانی همچون آیت الله کوهستانی، آیت الله ایازی، آیت الله نصیری و آیت الله روحانی در استان مازندران، نمونه ای بارز برای ساده زیستی است.

 

وی با بیان این که آیت الله سید صابر جباری(ره) امام جمعه فقید بهشهر نیز از جمله علمای بزرگی بود که ساده زیستی جزیی از زندگی سراسر معنویت ایشان بود، ادامه داد: آیت الله جباری دارای ساده ترین خانه و زندگی بود و تا آخر عمر با برکت خویش نیز چنین زندگی کرد.

 

امام جمعه زاهدان با برشمردن ویژگی های منحصر به فرد آیت الله سید صابر جباری(ره) امام جمعه بهشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: ولایتمداری، ساده زیستی، وفای به عهد، مردم داری، بی آلایشی، خدمت به نظام از ویژگی های منحصر به فرد این روحانی برجسته بوده است.

 

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: آیت الله جباری(ره) علاقه فراوانی به رزمندگان و شهدا داشتند  و به نوعی با رزمندگان حشر و نشر داشتند و با روح بلندشان، پدری بزرگ برای همه سربازان اسلام بودند.

 

وی گفت: در طول زندگی شان از کسی انتظار نداشت، به یاد دارم سخنران یادواره شهدای بهشهر بودم و در آنجا ایشان را آیت الله خطاب کردم، بعد از پایان سخنرانی به من گفت: انتظار نداشتم خودت را هزینه من کنی.

 

امام جمعه زاهدان با اعلام این که زندگی این روحانی بزرگوار سراسر سادگی و بی آلایشی بود، یادآور شد: سادگی زندگی این عالم بزرگوار در عصر حاضر بی نظیر بود و هیچ زرق و برقی در زندگی اش وجود نداشت که البته علمای بزرگ این استان عموماً از زندگی ساده ای برخوردار بوده و هستند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، ولایتمداری را از شاخصه های مهم و اساسی این عالم جلیل القدر عنوان کرد و گفت: این عالم عامل به تعبیر مقام معظم رهبری، هیچ گاه از خط ولایت جدا نشدن و تا آخرین لحظات عمر با برکتشان در خدمت اسلام، دین، ولی فقیه و ولایت فقیه بودند که باید زندگی سراسر پاکی ایشان الگوی زندگی ما باشد.

 

آیت الله سلیمانی عزت و اقتدار امروز نظام اسلامی را مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و روحانیت در تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: علما و فقهای دینی همواره پناهگاه عموم مردم بوده است و امروز نیز این اعتماد بیش از گذشته است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری به تلاش دشمن برای کمرنگ کردن رابطه میان مردم و روحانیت اشاره کرد و گفت: علیرغم همه دشمنی ها و توطئه های دشمنان اما این جایگاه از هر زمان دیگری مستحکم تر است.

 

امام جمعه زاهدان با اشاره به این که علما و روحانیت همواره مدافع حقیقی اسلام ناب و انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: روحانیت اصیل و آگاه هیچ گاه در برابر انحراف در دین سکوت نکرده و همواره در برابر دشمنان ایستادگی کرده و از دین دفاع کردند.

 

گفتنی است؛ آیت الله سید صابر جباری (ره)، نماینده فقید مردم مازندران در خبرگان رهبری متولد 1317 در روستای «متکازین» بهشهر بود که در سال 1359 با حکم امام راحل به امامت جمعه شهرستان بهشهر منصوب و روز دوشنبه دهم شهریور ماه 93 بر اثر عارضه قلبی در بهشهر به لقاء الله پیوست و پیکر پاکش روز چهارشنبه دوازدهم شهریور ماه در جوارپنج شهید گمنام در مصلی بهشهر به خاک سپرده شد./1317/پ202/ب4

ارسال نظرات