۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۲۸۵۰۷۸
وزیر کشور در بوشهر:

پیروزی در عرصه مذاکرات نتیجه مقاومت ملت بود/ هیچ قدرتی نمی تواند مردم ایران را از مسیر حق منحرف سازد

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور بابیان این که پیروزی در مذاکرات بخشی از نتیجه مقاومت ملت با هدایت‌های رهبری بود، گفت: امروز نوبت آن است تا در عرصه اقتصادی نیز مقاومت کنیم.
رحماني فضلي وزير کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شامگاه چهارشنبه در مراسم یکصدمین سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری که در دلوار، زادگاه شهید رییسعلی دلواری برگزار شد، گفت: امروز دور هم جمع شدیم تا به دنیا‌ اعلام کنیم این سرزمین کهن ‌ دارای ریشه‌های عمیق است ریشه‌هایی که توانسته‌اند در هزاران سال سرو قامتان سرزمین را آبیاری کنند و میوه‌های شیرین استقامت و پیروزی را برای مردم به ارمغان آورند.

وی بیان کرد: امروز دور هم جمع شدیم و می‌خواهیم اعلام کنیم که دارای اصالت و هویت هستیم و سرزمینمان پر از افتخار و حماسه است و تابع ائمه هستیم و هدف ما گسترش عدل است.
رحمانی فضلی با بیان اینکه هدف ما برپایی پرچم مبارزه علیه ظلم است افزود: هدف ما از چنین اجلاسی این است که اعلام کنیم جغرافیای ما باهدف ما طراحی می‌شود و از غنا و هویت تاریخی خودمان برای توسعه صلح و عدالت جهانی و مبارزه با ظلم استفاده می‌کنیم.
وی ادامه داد: امروز دور هم جمع شدیم و به دنیا اعلام می‌کنیم تا زمانی که تعهد به ریشه‌ و هویتمان داریم و تا زمانی که اعتقادات دینی راهنمای ما است و تا زمانی که رهبری دینی هدایتگر ما است در مسیر خود به اهدافمان ادامه می‌دهیم.
وزیر کشور با بیان اینکه جغرافیای ایران پر از حماسه و افتخار است اظهار داشت: موقعیت ایران، این سرزمین و منطقه را پر از حماسه کرده است، و امروز اینجا جمع شدیم تا یکی از حماسه‌های بلند تاریخی را که مردم سرزمین تنگستان، دلوار و بوشهر سروده‌اند را همدلی کنیم و با صدای بلند به پدران و نیاکانمان و فرزندانمان بگوییم که به هدفمان وفاداریم.
رحمانی فضلی گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند این ملت مسلمان را تهدید کند یا از مسیرش منحرف سازد.
وزیر کشور بیان داشت: مسیر حماسه تاریخی رئیسعلی دلواری نشان می‌دهد چگونه استعمارگران به خود اجازه می‌دهند در تأمین منافع خودشان به سرزمین دیگران دست‌درازی کنند و حق خود و دیگران را ضایع سازند و به خود اجازه دهند ملتها را سرنگون کنند.
وی افزود: در مقابل همه این متجاوزی ها، کشورهایی و مردمانی هستند که با ایمانی راسخ و در آخرین هدف مقدس خود در مقابل زور گویی ها مقاومت و استقامت می کنند و الگویی برای همه دنیا و درسی برای همه متجاوزان می شوند.
وزیر کشور با اشاره به نهضت رئیسعلی دلواری و مردم منطقه بوشهر و تنگستان و دلوار اظهار داشت: قیام رئیسعلی دلواری نشان می‌دهد که چگونه در 100 سال پیش با ضعف امکانات ارتباطی و بی‌اطلاعی از تاریخ جنگ جهانی اول یک ملت در گوشه‌ای از کشور به درک عمیق می‌رسد و با بصیرت بالا و دشمن‌شناسی در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کند.
رحمانی فضلی با بیان اینکه ویژگی اصلی نهضت رئیسعلی دلواری بصیرت مردم و علمای دینی بوده است گفت: تاثیر اعتقادات دینی و هدف مقدسی که علمای دینی در جهت حفظ استقلال،‌ آزادگی، ‌حریت را برای مردم منطقه و سرزمین ایران ایجاد کردند و این از ویژگی‌های قیام رئیسعلی دلواری بود.
وزیر کشور گفت: استقامت در مقابل ابرقدرت دنیا از دیگر ویژگی‌های نهضت رئیسعلی بود ضمن اینکه شکستن ابهت انگلیس در آن زمان از دیگر آثار و ویژگی‌های مهم قیام رئیسعلی بود که نیروهای مردمی با هدایت علما و مجاهدت رئیس‌علی موجب عقب‌‌نشینی انگلیسی‌ها شد.
وی افزود: پیروزی رئیسعلی دلواری در عرصه تاریخ جاری شد و بوشهر سنگر اولیه، اصلی و پیشانی مقاومت در مقابل دول غرب است و این جای افتخار دارد که این ملت با هدایت علمای دینی به چنین پیروزی رسیده است.
‌وزیر کشور ادامه داد: همین مردم و همین ملت با همین اعتقادات دینی و مقاومت در سال 57 بار دیگر با پیروزی انقلاب اسلامی به ظهور رسید که همان راه ملت های امروز اسلامی است.
رحمانی فضلی بیان داشت: در آخرین مقاومت ملت ایران دیدید چگونه دشمنان تسلیم ایران شدند، همه دنیا یک‌طرف و ایران نیز یک‌طرف بود و اعلام کردیم تابع حق، عقلانیت، صلح و عدالت و اهل جهاد و مبارزه‌ایم و طرف مقابل نیز در مقابل این مقاومت و عظمت مردم و هدایت‌های رهبری و تدبیر دولت سر تعظیم فرود آورد.
وی افزود: تبعیت از رهبری، تکیه‌بر اعتقادات دینی، وحدت مردم و داشتن فرماندهان شجاع رمز پیروی این کشور در مبارزه با دشمنان بوده است.
وزیر کشور بابیان اینکه پیروزی در مذاکرات بخشی از نتیجه مقاومت ملت با هدایت‌های رهبری بود، گفت: امروز نوبت آن است تا در عرصه اقتصادی نیز مقاومت کنیم.
رحمانی فضلی با اشاره به مقاومت و استقامت ملت ایران در مقابل تحریم و تهدیداتی که شد، گفت: هر یک از تحریم و تهدیدها به‌تنهایی برای از بین بردن یک ملت کافی بود اما نه ملت ریشه‌دار و مقاوم ایران.
وی افزود: پیروزی در مذاکرات هسته‌ای بخشی از نتیجه مقاومت ملت با هدایت‌های رهبری بود و امروز نوبت آن است در عرصه اقتصادی هم مقاومت کنیم و تجلی اراده مردم در حوزه مشارکت‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تحقق اقتصاد مقاومت مدنظر رهبری باشیم.
رحمانی فضلی گفت: تمام اراده دولت و مجلس در این است که با تدوین برنامه اقتصاد مقاومتی تمام ظرفیت و امکانات را به کار بگیریم تا در حوزه اقتصادی با قامتی برافراشته به تمام دنیا اعلام کنیم که به خودکفایی و قدرت اقتصادی تبدیل شده‌ایم.
وی افزود: باید به دنیا ثابت کنیم می‌توانیم چنان الگویی از اقتصاد درون‌زا ایجاد کنیم که برای تمام ملت‌های تحت ستم الگو باشد./833/پ202/ج
ارسال نظرات