۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۸۵۱۴۳
مسؤول معاونت تشکل های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان:

طرح طلایه داران معروف طرحی براساس منویات رهبر معظم انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول معاونت تشکل های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: طرح طلایه داران معروف، طرح توانمندی است که براساس منویات رهبر معظم انقلاب تهیه شده است و کلیات این طرح براساس پیشگیری با انجام اقدامات فرهنگی است.
حجت الاسلام محمد زارعان حجت الاسلام محمد زارعان حجت الاسلام محمد زارعان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمد زارعان مسؤول معاونت تشکل های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان پیش از ظهر امروز در نشست امروز معاونت تشکل های مردمی شهرستان‌ های شمال استان اصفهان در سالن اجتماعات فرماندهی ناحیه مقاومت سپاه کاشان گفت: این طرح بعد از 36 سال برای حمایت از آمران به معروف تحقق یافته است.

وی یاد آور شد: برای اجرای طرح طلایه داران معروف، در استان اصفهان تاکنون سه منطقه، ناحیه جنوب، ناحیه غرب  و مرکز استان اصفهان اجرا شده است و در منطقه شمال استان اصفهان شامل شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز و اردستان نیز برگزار می شود.

زارعان هدف از اجرای طرح طلایه داران معروف را ترویج تذکر لسانی توسط مردم دانست و یادآورشد: با اجرای این طرح مردمی، چنانچه مردم منکری را مشاهده کنند، واکنش نشان خواهند داد.

به گفته وی، افرادی که طلایه دار این مجموعه هستند باید فعالیت های آنها نیز مردمی باشد و اگر قرار باشد افرادی که برای این طرح انتخاب می شوند دارای آرم و یونیفورم و علائم و تجهیزات باشند موفقیتی به همراه نخواهد داشت.

معاونت تشکل های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: افرادی که در طرح طلایه داران معروف شرکت خواهند داشت نه نیازی به لباس خاص و آرام دارند و نه نیازی به حکم دارند.

حجت الاسلام زارعان گفت: از صفر تا صد تمامی برنامه ها درمعاونت های تشکل های امر به معروف و نهی از منکر شهرستان های استان های اصفهان بر عهده معاونت ها خواهد بود.

وی از اطلاع رسانی رسانه ای برای معرفی طرح طلایه داران معروف به مردم به عنوان یکی از مؤلفه های موفقیت این طرح نام برد و افزود: برای اطلاع رسانی عمومی این طرح از طریق سخنرانی های پیش از خطبه های نماز جمعه، خبرگزاری ها، سایت های خبری و رسانه های مکتوب می توان اقدام کرد و نتیجه مثبت گرفت.

به گفته وی، اطلاع رسانی رسانه ای و اطلاع مردم از طرح باعث خواهد شد تا برخی که تصور می کنند فضای داخل اتومبیل حریم عمومی است از آن به عنوان حریم خصوصی استفاده نکنند.

 معاونت تشکل های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، اطلاع رسانی و شناسایی افراد متعهد را در موفقیت طرح طلایه داران معروف موثر و مفید دانست.

حجت الاسلام زارعان در ادامه به چگونگی اجرای طرح طلایه داران معروف اشاره کرد و گفت: طرح طلایه داران معروف در سه بخش گروه ها، ناحیه و منطقه اجرا می شود.

وی افزود: هر گروه شامل 10 نفر هستند و 5 گروه 10 نفره جمعا 50 نفر یک ناحیه را تشکیل می دهند و 7 ناحیه 50 نفره در مجموع 350 نفر یک منطقه را تشکیل خواهند داد.

حجت الاسلام زارعان گفت: در طرح طلایه داران معروف گروه های 10 نفره جایگزین اکیپ های قبلی شده اند که در هر گروه یک  نفر رییس، یک نفر نایب رییس و یک نفر منشی گروه فعالیت خواهد داشت.

در ادامه محمد رضوان نژاد معاونت ادارات و کارخانجات ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در غدیر و عاشورا دارد و مسؤولان نظام برای حفظ دستاوردهای غدیر باید اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: ماجرای کربلا بیانگر این است که اگر به ابوالفضل العباس هم امان نامه دادند پایبند به امان نامه خود نبودند و امروز نیز در آزمون فتنه سال 88 برخی ها نشان دادند به هیچکدام از اصول نظام پایبند نیستند.

معاونت ادارات و کارخانجات ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان افزود: امروز نیز برای تمامی فعالیت ها باید ولایت را تراز کارهای خود قراردهیم و اگرچنانچه برخی در شهرستان ها زاویه دارند به بیراهه رفته اند.

رضوان نژاد در ادامه با اشاره به اینکه برخی فعالان در عرصه امر به معروف و نهی از منکر تندرو و افراطی می خوانند یاد آورشد: زمانی که با فرزند آیت الله جنتی امام جمعه تهران برخورد می شود، آیت الله جنتی به رهبر انقلاب تبریک می گوید اما عده ای  به آیت الله جنتی اتهام تندروی می زنند.

وی همچنین با اشاره به سخنان رییس قوه قضائیه مبنی بر این‌‌‌‌‌‌‌که خیابان های تهران کلکسیونی از بدحجابی شده است گفت: آقایانی که قانون برخورد با بد حجابی را اجرا نمی کنند چگونه جوابگو خواهند بود./1307/202/ب3

ارسال نظرات