۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۸۵۲۱۵

چند خبر فرهنگی از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ پایان فعالیت روحانیان مبلغ در پایگاه های اوقات فراغت، اکران فیلم «محمد رسول‌ الله(ص)» در بجنورد و آغاز رزمایش عاشقان ولایت از جمله عناوین مهم ترین اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی است.
اخبار فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، از پایان فعالیت مبلغان دینی در پایگاه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد.

 

وی گفت: مبلغان دینی دفتر تبلیغات اسلامی قم، چهارم مردادماه جاری به کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان ها به منظور انجام فعالیت قرآنی و فرهنگی اعزام شدند.

 

شیرازیان با بیان اینکه 17 روحانی و مبلغ دینی در این کاروان حضور داشتند، آموزش مسائل اخلاقی و احکام  و در واقع ارتقاء بیشتر سطح برنامه های اوقات فراغت  کانون ها را از جمله اهداف اجرای این طرح بیان کرد.

 

وی اظهار کرد: در سال جاری برای نخستین بار در مناطق روستایی که مساجد آن دارای کانون فرهنگی است و با وجود داشتن خانه عالم، امام جماعت و روحانی مستقر نداشت با همکاری حوزه علمیه مبلغانی به این مناطق اعزام شدند.

 

شیرازیان در خصوص فعالیت های مبلغان دینی در ایام اوقات فراغت، بیان کرد: مبلغان دینی در اجرای طرح قرآنی 1449 با محوریت آموزش روخوانی، حفظ و مفاهیم سوره مبارکه یس، اجرای فاز دوم طرح پیوند مسجد و مدرسه و خانواده در کانون ها ویژه جذب دانش آموزان مقاطع مختلف  به فعالیت در مساجد، حفظ قرآن، احکام، پاسخ به شبهات دینی و صحت قرائت نماز یاری رسان اعضای کانون های مساجد بودند.

 

فیلم «محمد رسول ‌الله» در خراسان شمالی اکران می شود

مدیر امور سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اکران فیلم «محمد رسول‌الله» از شنبه چهاردهم شهریور ماه در خراسان شمالی خبر داد.

 

ابوالحسن حیدری گفت: فیلم محمد رسول الله به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های سینمای جهان اسلام ساخته مجید مجیدی از شنبه در سینما گلشن بجنورد و مجتمع فرهنگی و هنری اسفراین به مدت  دو هفته  اکران می شود.

 

وی افزود: فیلم سینمایی «محمد رسول الله »  در 171  دقیقه زندگی پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) را از دوران کودکی تا ابلاغ دین مبین اسلام به تصویر می کشد.

 

مدیر امور سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد گفت: این فیلم در سه سیانس 10، 17 و 20 و 30 دقیقه به روی پرده خواهد رفت و همچنین زمان اکران در اسفراین متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

وی توضیح داد: علاقه مندان جهت تهیه بلیط سینما می توانند به گیشه های سینما گلشن و یا به سایت اینترنتی http://www.golshanonline.ir مراجعه کنند.

 

رزمایش عاشقان ولایت در بجنورد آغاز شد

فرمانده تیپ 130 مستقل پیاده شهید دلجویان گفت: رزمایش عاشقان ولایت توسط گردان توپخانه و سایر یگان های تیپ در منطقه میاب بجنورد آغاز شد.

 

امیر علیرضا صادقی اصل اظهار کرد: در این رزمایش یگان های پیاده، توپخانه، مهندسی، پدافند و سایر برای آمادگی رزمی شرکت کرده اند.

 

وی افزود: تلاش می کنیم با اجرای چنین رزمایش هایی توان رزمی یگان را ارتقا دهیم و آموزش هایی که در طول سال در پادگان به کارکنان به صورت تئوری ارائه می شود در منطقه رزمایش و با اجرای تاکتیک ها به صورت عملی تجربه کنند.

 

وی اظهار کرد: رزمایش عاشقان ولایت در بجنورد فردا به پایان می رسد.

 

فرمانده تیپ 130 مستقل پیاده شهید دلجویان گفت: رزمایش دوم نیز در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

مهم ترین خواسته شهدا ولایت محوری است

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه شیروان گفت: بزرگترین خواسته شهدا ولایت محوری است اما دشمنان می خواهند با محقق نشدن این خواسته بین مردم و رهبری فاصله ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام علی منفردی امروز در یادواره 22 شهید گرانقدر مسجد مسلم بن عقیل اظهار کرد: مردم کدام نقطه از این کره خاکی را سراغ دارید بعد از گذشت سی و چند سال از تاریخ شهادت شهید، این گونه با شکوه هرچه تمام تر در آیین گرامی داشت شهدا شرکت کنند.

 

وی گفت: به برکت همین شهداست که سران استکبار خوار و ذلیل شده اند.

 

حجت الاسلام منفردی با بیان اینکه عامل پیروزی های ما در دفاع مقدس عشق به امام حسین(ع) بود نه عشق به قدرت و سکه های طلا افزود: رابطه با آمریکا هیچ گاه راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی نبوده و نیست و فراموش نکردیم فرعون مصر گفت آمریکا هم پیمانانش را مثل آب می فروشد.

 

وی گفت: استکبار می خواهد مردم در گمراهی باشند و نفهمند 35 سال در چه وضعیتی بودند و الان چه موقعیتی دارند./9314/203/ب1

ارسال نظرات