۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۲۸۵۴۲۲
کارشناس مسائل مذهبی:

شیعه واقعی باید از تحولات منطقه آگاهی کامل داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی بررسی و تحلیل مسائل سیاسی را از ویژگی ها یک مسلمان آزادی خواه برشمرد و گفت: اگر کسی با وجود شیعه بودن مدعی آزادی خواهی باشد باید از روند تحولات منطقه و جهان اسلام با خبر باشد.
حجت الاسلام جاوري شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین جاوری کارشناس مسائل مذهبی، شب گذشته در مسجد حضرت علی اصغر(ع) شهرضا بسیاری از معضلات جهان اسلام را ناشی از بی توجهی مسلمانان به تعالیم اسلام درباره وجوب علم آموزی دانست و گفت: دانش اندوزی یکی از ارزش های دینی ماست.

 

وی در ادامه افزود: مستعمره گران جهان هماره طی چند سده گذشته از طرق مختلف به جوامع مسلمانان نفوذ کرده و آسیب های مختلفی به آنها وارد کرده اند.

 

وی در ادامه گسترش فضای رسانه‌ای و افزایش آمار انتشار کتاب را فرصت مناسبی برای کسب فضائل الهی دانست و تصریح کرد: یک مسلمان واقعی از هر فرصتی برای افزایش معلومات خود استفاده می کند زیرا این سخن پیامبر ماست که می فرماید«اُطلُبوا العِلمِ مِنَ المَهدِ اِلی الَّحَد» و این طریق علم آموزی یک ارزش اسلامی است.

 

کارشناس مسائل مذهبی بسیاری از پیشرفت های مسلمانان در دوران طلایی تمدن اسلامی را مرهون علم اندوزی و دانش دوستی آنها دانست و تأکید کرد: علم و آگاهی یک نیاز انسانی و یک مطالبه فطری است و دین اسلام با تأکید بر آن یک نیاز غریضی را برآورده کرد.

 

حجت الاسلام جاوری نهج البلاغه را یکی از عالی ترین متون علمی جهان برشمرد و گفت: این کتاب در شرایط از سوی حضرت علی(ع) املاء شد که اعراب دانش را در آخرین مرتبه زندگی خود می دانستند و این در حالی است که حاکم اسلامی به دنبال ترویج منطق اسلامی بر اساس منطق و علم بود.

 

وی دشمن شناسی را یکی از مزایای علم آموزی دانست و تصریح کرد: مسلمانان به دلیل منطق و منش استکبار ستیزی همواره دشمنان زیادی داشته اند و رد پای دشمنان مکتب تشیع از واقع عاشورا و مشاور یهودی یزید آشکار می شود.

 

کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد: برخی افراد با تکیه بر شخصیت های تاریخی هنوز به دنبال دشمنان تاریخی شیعه هستند در حالی که نفس دشمنان در طول تاریخ تغییر می کند اما روحیه دشمنی آن ها در طول زمان ثابت می ماند و مسلمان واقعی باید با روحیه دشمنان خود مقابله کند، و از همین جهت اسرائیل و نتانیاهو امروزه در صف مقدم مبارزه با شیعه قرار دارند.

 

حجت الاسلام جاوری نگرش نوین به جهان اطراف و شخصیت های هم عصر را از جمله ویژگی های بارز یک مسلمان سیاست مدار برشمرد و اظهار کرد: همانگونه که امروز ما تلاش می کنیم تا اوامر و نواهی بزرگان دین که در گذشته گفته شده را با منطق امروز سازگار کنیم، باید دشمنان و مخالفان آن ها را نیز بشناسیم و با رویداد های امروز سازگار کنیم./868/202/ب3

 

ارسال نظرات